Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byly
nám vyměněny odpočtové hodiny na vodu v roce 2017 a od té doby jsme
měli spotřebu vody vyšší v roce 2018 o 50% a v roce 2019 nám spotřeba
vody vzrostla o 300%.Takže na rodinný domek o 4 lidech jsme měli
spotřebu vody 810m3.Dali jsme si hodiny překontrolovat a přišla zpráva
,že hodiny jsou v pořádku. Moc se nám to nezdá ,hodiny které jsme měli
do 3.10.2019 byly strašně hlučné.(skřípalo v nich a vrzalo).3.10.2019
nám dali hodiny nové a opět je spotřeba vody v pořádku.Teď už si to
hlídáme a po této zkušenosti hlídat budem.
Jedná se o hodiny s číslem 17JA100789.
Prosíme o znovu přešetření hodin. Žádali jsme o vrácení hodin zpět,že si je dáme znovu přeměřit,ale bohužel už prý na to nemáme nárok. Napsali nám ,že jsme nevyužili možnosti přeměření hodin na místě.Ale tuto informaci jsme dostali až po doručení dopisu ,který nám přišel ,až po odebrání hodin.Měli jsme zaplatit 3059Kč a dopis poslat zpět. Kdyby nám řekli ,že to jde i na místě určitě bychom toho využili. Tak jako tak jsem přezkoušení zaplatila. Po odepsání vody na těchto hodinách nám za tři dny než nám přišli namontovat hodiny nové tyto "údajně hodiny v pořádku naměřily" 3m3 vody .
|
Tweet |
Dle ustanovení § 17 odst. 3 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, má spotřebitel právo požádat o přezkoušení vodoměru, pokud se domnívá, že vodoměr neměří správně nebo zjistí-li závadu na vodoměru. Na písemnou žádost je poté provozovatel povinen zajistit přezkoušení vodoměru u subjektu oprávněného provádět státní metrologickou kontrolu měřidel. Právo na přezkoušení lze však uplatnit nejpozději při výměně vodoměru. Pokud má spotřebitel vodoměr již vyměněný, pravděpodobně již starý vodoměr nemá k dispozici a nemůže tak prokázat například znaleckým posudkem, zda byl vodoměr skutečně vadný či nikoli.
Je možné nechat posoudit vodoměr u Českého metrologického institutu, viz. http://www.cmi.cz/index.php?lang=1&wdc=1856. Spotřebitel si může zde nechat vystavit zprávu o správnosti či nesprávnosti měření vodoměru a na základě této zprávy reklamovat vyúčtování. Bude-li reklamace na základě tohoto posudku uznána, má spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů spojených s reklamací, což bude poplatek za zkušební měření.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.