Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#37319Alza.cz vymahanie darceku promo licence

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.11.2019, před 5 lety

Cindy Tothová

Znění stížnosti

Ahojte, dnes mi prišla od advokata Alza.cz predžalobná vyzva na vyplatenie darčekou ktore mi boli dodane elektronicky licencia hier pri vrateny / stornovaný objednávok 2017-2019.
Licencny kod na hru mi bol automaticky zaslaný na email hned pri vytvorený objednávky, kedze som sa rozhodovala ohladne pc komponentou objednavky som casto stornovala a vytvarala nové objednávky.
Na fakture je udané nehmotný darček v hodnote 0€ mam dobropis na vratenie / stornovanie tovaru okrem darčeku ale kedze sa jedna o kod na hru ten nemozno vratit ani stornovat. Alza mi zapocitana niekolko krát hodnotu hier 60-100€ ktoré som dostala od alza.sk automaticky pri vytvorený objednávky bez toho aby som tovar prevzala. Teraz advokat alza.cz žiada zaplatit všetky promo kody samsung a intel do 7 dní inak poda sudnu žalobu o neopravnené sa obohatenie. Alza žiada vymyslenú sumu plnej fyzickej kopie hry a nebere do uvahy ze sa jednalo o nepredajny promokod Samsung a Intel.


Produkt

Promo licence hry


Požadované řešení

Zastaviť konanie advokata, vystavit dopropis na nepouzité promo kody hier. Som ochotná spor uzavriet mimosudnou cestou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2019 16:59, před 5 lety

Níže rozvedené posouzení se vztahuje na situaci, kdy je smluvní vztah řešen dle českého právního řádu.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Dle našeho názoru byla, s ohledem na znění § 2055 občanského zákoníku, ohledně daného kódu uzavřena darovací smlouva, bez ohledu na to, jak tento vztah strany pojmenovaly. Výše uvedené opíráme o znění § 555 občanského zákoníku.

Doúčtování ceny za dárek poskytnutý ke zboží, které je předmětem kupní smlouvy, v případě, že spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, je de facto sankcionováním spotřebitele za to, že uplatnil jemu zákonem garantované právo na bezplatné odstoupení od smlouvy. Takovýto postup je dle našeho názoru v rozporu se zákonem.

Je věcí společnosti, aby zajistila zablokování poskytnutého kódu v případě, že spotřebitel, jemuž byl kód darován, odstoupil od smlouvy.

V případě, kdy by i přes výše uvedené prodejce trval na doúčtování zboží, které poskytl zdarma, přichází v úvahu možný podnět na Českou obchodní inspekci, neboť se jedná o poskytnutí služby, u které jsou původně uvedena slova jako "gratis", "zdarma", či "bezplatně", avšak spotřebitel v konečném důsledku musí za službu vynaložit náklady. Výše popsané jednání je klamavou obchodní praktikou, která je uvedena v příloze č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a je zakázána bez dalšího. Dle ustanovení § 24 odst. 14 písm. d) výše citovaného zákona lze toto jednání uložit pokutu do výše až 5 mil. Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2020 10:56, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.