Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 10/11 2019 jsem reklamovala pánskou obuv na prodejně NC Chodov Praha. Reklamace byla sepsána a hned jsem slečnu upozornila, že bych ráda úhradu nákladů spojených s reklamací. Slečna mi sdělila, že to vyřídíme až bude rozhodnutí o vyřízení reklamace. Dne 18/11 2019 mi slečna z NC Chodov Praha volala, že je reklamace vyřízena a že mi pošle peníze na účet. Opět jsem jí sdělila, že bych ráda vyřešila úhradu nákladů spojených s reklamací. Řekla, že za chvíli zavolá znovu, že se musí poradit, neboť toto neřešila. Zavolala a řekla ať se dostavím na prodejnu s technickým průkazem od auta. Dne 19/11 2019 jsem navštívila zmíněnou prodejnu. Byly mi proplaceny peníze za reklamovanou obuv. Slečna si vzala kopii technického průkazu vozidla a řekla, že se mi někdo ozve, kdo tuto situaci vyřizuje. Vzhledem k této situaci, jsem zmíněnou prodejnu musela navštívit 2x.Žiji v Mnichovicích a musím dojíždět. Jela jsem tedy 2x do Prahy, což znamená celkem 100km při spotřebě 7 litrů nafty za 31,90 Kč. To znamená 223,- Kč ( v tech. průkazu je uvedená průměrná spotřeba 6,9l).
vyměnila jsem si několik emailů s panem M.Š.
I po citaci zákona ... jejich poslední sdělení je, obraťte se na ČOI nebo soud.
Předem děkuji za pomoc při řešení.
S pozdravem
Monika Sedláková
Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací
Ráda bych dostala alespoň částku za jednu návštěvu související s reklamcí, což je 111,- Kč nebo jimi uznaný nárok na poštu 129,-Kč.
|
Tweet |
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitelka právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím k vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit.
Pokud například kupující zvolí nákladnější variantu dopravy, není mu prodávající povinen hradit plnou výši skutečně vynaložených nákladů. Prodávající je tedy povinen poskytnout náhradu pouze do výše nákladů nejnutnějších.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.