Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, u bot jsem reklamovala podpatky, které nevydržely dvoje nošení. Podpatky mi tedy během reklamace byly opraveny a to způsobem, že mi na obuv někdo, ale určitě né obuvník, přitloukl kusy gumy kovovými hřebíky kolem obvodu celých podpadků. Tímto se tyto boty staly k nošení nepoužitelné, jelikož kovové hřebíky jsou na dlažbě i betonu velice kluzké, což hrozí nebezpečí úrazu. Takto neodborně opravené boty jsem nepřijala a nechala jsem je odeslat k druhé reklamaci, která mi po dalším měsíci zkoumání nebyla uznána. Prý si mám dát podpatky opravit jinému obuvníkovi na svoje náklady. Přitom ty první od výrobce nevydržely ani dvoje nošení a tyto opravené kovovými hřebíky, kde mi hrozí úraz uklouznutí ani zkoušet nebudu, tudíž jsem obuv opět z reklamace nepřijala a prodejce to odmítá dál řešit. Takhle vysloveně neodborně opravené podpatky jsem ještě neviděla. Vypadá to, jako by to tam z dlouhé chvíle přitloukla prodavačka přímo na prodejně. Tohle rozhodně neopravoval vyškolený obuvník.
2220746360048/CLARA BARSON WYL1086A-1 38/ČERNÁ
Okamžité navrácení peněz. Boty byly kovovými hřebíky úplně znehodnoceny a k nošení jsou nepoužitelné.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Pokud sice dojde k odstranění původní vady, ale při reklamačním procesu vznikne vinou prodejce vada jiná, porušil prodejce svou zákonnou povinnost. Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Pokud prodávající odmítá přijmout reklamaci (byť "opakovanou") zboží, u kterého záruční doba ještě neuplynula, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.