Společnost


ELECTROLUX, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37348KLAMAVÁ REKLAMA

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.11.2019, před 5 lety

Štěpán Zíta

Znění stížnosti

Vážená společnosti,

pro Vaši informaci dne 11. 10. 2019 jsem zakoupil automatickou pračku s předním plněním parní technologie ProSteam®,7000 série, označení typu L7FBE48SC.

Výrobce zareagoval mlhavě a ČOI dala ruce od tohoto pryč.

Dotazoval jsem se výrobce, zdali se nejedná o defektní kus, když při zakončovacím „parním cyklu“ nepáří, se pouze napustí voda a vyždímané prádlo dokonale namokří, a pokud je toto standardem cyklu, mám za to, že se jedná o klamání spotřebitele a tudíž budu nucen se obrátit na příslušné orgány, aby nedocházelo k dalšímu obelstění spotřebitele.

Jediné, co mi výrobce odpověděl, abych tento cyklus nepoužíval.

Přílohami zasílám e-mailovou komunikaci s tímto výrobcem i vyjádření ČOI.

Mám tedy za to, že se jedná o klamání spotřebitele, tudíž i já jsem byl oklamán.

Předem děkuji za Vaši zpětnou vazbu jak mohu dále postupovat.

Přeji hezký zbytek dne a jsem s pozdravem,
-------
Štěpán Zíta
(tel. č. viz referenční údaje)

PS: Pouze pro informaci, plánuji cestu od 1.12.2019 do poloviny ledna 2020 bez možnosti připojení se na internet a bez telefonního signálu, pro případ že byste reagovali a já Vám po tuto dobu neodpověděl.


Produkt

Nedochází k přeměně vody na páru, i když výrobce inzeruje parní cyklus a na pračce je tlačítko s označením "Pára Plus"


Požadované řešení

Nechám si doporučit, nemám s tímto osobní zkušenost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2019 17:32, před 5 lety

Dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, "prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné". Pokud tedy v rámci reklamy, návodů k použití nebo jiných dokumentů prodávající nebo výrobce udávají, že v rámci zmíněné částí pracího cyklu má být spotřebičem tvořena pára a není tomu tak, pak se jedná o vadu, kterou má spotřebitel právo reklamovat. Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit (opravou nebo výměnou pračky za nový kus), není-li to možné má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Namísto uvedených možností může spotřebitel rovněž požadovat slevu z kupní ceny.

Pokud prodávající reklamaci zamítne, tedy pokud je sporné, zda se o vadu jedná či nikoliv, je na místě nechat charakter vady posoudit znalce z oboru. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2019 22:02, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.