Společnost


PRAVAN, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3736Společnost Pravan neuznala reklamaci za svoji dodávku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.07.2014, před 11 lety

Tomáš Kubíček

Znění stížnosti

Ve dnech 15.12.2011 nám tato společnost dodala a namontovala kuchyňskou linku. Součástí dodávky a montáže této kuchyňské linky byla elektrická trouba značky Amica model EBI 810 74.
Dne 7.2.2013 t.j. cca 14 měsíců po dodávce a montáži jsme reklamovali částečný výpadek kontrolního a řídicího displeje elektrické trouby a požadovali jeho výměnu. Dodavatel zpočátku s výměnou souhlasil, avšak neustále opravu odkládal ač jsme mu ji i nadále ještě několikrát urgovali (urgence mailem 28.5. a 30.9.2013 a několikrát i telefonicky). Později dodavatel přestal reagovat až nakonec po našich dalších nesčetných písemných urgencích v roce 2014 reklamaci najednou zamítl. Jako důvod uvedl, že neměl k dispozici záruční list, který jak se později ukázalo zapomněl jeho pracovník u nás doma. Kdyby o to firma požádala, tak by originál tohoto nevyplněného záručního listu měla samozřejmě okamžitě k dispozici.
Elektrická trouba je sice stále ještě funkční, ale displej, který má u této trouby řídicí ne jen kontrolní funkci (trouba nemá mechanické ovládání pomocí koleček) je stále poškozený.


Produkt

Elektrická trouba značky Amica model EBI 810 74


Požadované řešení

Výměna poškozeného displeje elektrické trouby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2014 12:06, před 10 lety

V tomto případě by bylo nutné doložit, že reklamace byla spotřebitelem řádně uplatněna. Řádným uplatněním reklamace se staví běh záruční lhůty. Dle našeho názoru se jedná o nikoli řádně vyřízenou reklamaci, ale od jejího vyřízení opět běží záruční lhůta. Zamítnutí reklamace by mělo být písemně odůvodněno. Také záleží na skutečnosti, zda byly spotřebitelem splněny podmínky uvedené v záručním listě. Prodávající ale také měl vyzvat spotřebitele k poskytnutí součinnosti. V tomto ohledu došlo k pochybení.
Pokud po odečtení doby, kdy byla reklamace uplatněna a neřešena, bude zboží stále v záruce, doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci písemně, doložil záruční list a požádal prodávajícího o odstranění závady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.8.2014 12:57, před 10 lety

Reklamace byla zamítnuta ze strany dodavatele spotřebiče a to z důvodu nedoložení záručního listu. Ten jsme celou dobu hledali, tento byl přibalen u spotřebiče a zákazník ho měl celou dobu k dispozici. Což jsme bohužel nevěděli. Vůbec nás nenapadlo , že by ho mohl mít, když se na nás s tím obracel. Uznávám že došlo k nedostatečné komunikaci mezi zákazníkem a naším pracovníkem.

Domnívám se , že běh záruční lhůty začíná dnem dodání spotřebiče a trvá 2 roky, v souladu se zárukou výrobce spotřebiče. Jelikož však reklamace nebyla řádně provedená nemohli jsme postupovat v součinnosti s výrobcem spotřebiče. Samozřejmě jsme se snažili zajistit opravu u dodavatele trouby. Záruční list jsme však získali až po skončení 2.leté záruční lhůty spotřebiče.

U uvedené zakázky pro pana Kubíčka se jednalo o poměrně rozsáhlé vybavení většího rodinného domu, celá realizace probíhala dlouho, a celou dobu jsme velmi pečlivě reagovali na požadavky objednatele, na různé změny a doplňky. S veškerým dodaným nábytkem je zákazník spokojen což jinak považuji za úspěch.


Pavel Urban - jednatel společnosti

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.8.2014 22:07, před 10 lety


Tomáš Kubíček

15.12.2011 dodávka výše uvedené el.trouby vč. montáže

7.2.2013 písemná reklamace dodávky el.trouby e-mailem – adresát p.Čech zástupce firmy a odpovědný za motáž (je možné doložit)

28.5.2013 a 30.9.2013 další písemné urgence elektronicky emailem (je možno doložit)

Do té doby dodavatel souhlasil s reklamací – jeho pracovník p.Čech si pořídil foto vadného displeje. Konečné rozhodnutí o vlastní opravě stále však firma i přes další telefonické urgence odkládala. To znamená, že firma byla dostatečně, řádně a včas informována o závadě a to v průběhu dvouleté záruční doby. K žádné součinnosti jsme dodavatelem nikdy vyzváni nebyli a pokud by tak učinil, samozřejmě v našem vlastním zájmu bychom mu byli maximálně nápomocni k co nejrychlejšímu vyřízení reklamace.

Pokud však vím i tak podmínkou vzniku záruky nebo uplatnění příslušných práv není předložení záručního listu. Zákazníkovi stačí jakýkoliv jiný doklad o koupi. Firma Pravan jako dodavatel kuchyňského nábytku měl vlastní subdodavatele veškerých vestavěných spotřebičů a vůči němu vlastnil všechny potřebné požadované dokumenty (i záruční listy), aby řádně a včas mohl uplatnit záruku. Pokud u nás omylem zapomněl záruční list reklamované elektrické trouby, mohl si jej zpětně vyžádat, což však neučinil.

Z výše popsaných důvodů trváme na vyřízení reklamace, dodavatel v této chvíli vlastní naši písemnou reklamaci, jím požadovaný záruční list a nic mu tak nebrání v dořešení reklamace.

T. Kubíček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2014 16:40, před 10 lety

V tomto případě jde o to, že prodávající by neměl zamítnout reklamaci pouze z důvodu, že kupující nedodal záruční list, je-li jinými způsoby prokázáno, že smluvní vztah mezi stranami existuje a trvají práva ze záruky.
Postup po uplatnění reklamace měl být následující. Prodávající měl co nejdříve kupujícího vyzvat k předložení záručního listu, pokud ho potřeboval k uplatnění svých práv vůči dodavateli. Uplatněním reklamace se záruční lhůta staví a nemohla běžet po dobu, kdy reklamace probíhala. O tuto dobu lze tedy prodloužit záruční lhůtu. Nečinnost prodávajícího by neměla být k tíži spotřebitele. Z výše uvedených důvodů jsme toho názoru, že by závada, pokud byla shledána jako záruční, měla být odstraněna.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2015 16:21, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že podnikatelaký subjekt již nevyužil možnosti vyjádřit se, tímto stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.