Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.9.2013 jsem v prodejně BUGATTI v Arkádách Pankrác zakoupil značkové kalhoty Bugatti za 2590,-Kč. Dne 22.6.2014 (po devíti měsících) jsem byl nucen zakoupené zboží reklamovat. Důvodem bylo příčné roztržení látky vlivem degradace (zeslabení) úpletu v sedací oblasti. Roztržení látky nastalo v šíři ca. 10 cm a také na druhé nohavici je patrné zeslabení úpletu. Reklamace mi však byla zamítnuta s odvoláním na to, že po 9 měsících používání se na tuto vadu nevztahují práva z odpovědnosti za vady prodané věci s odkazem na par.2170 Občanského zákoníku. Zboží mi bylo dne 12.7.2014 vráceno zpět a když jsem chtěl danou záležitost probrat s vedoucím prodejny bylo mi sděleno, že nikdo takový v prodejně určen není. Z mého pohledu je tedy zarážející, že zboží, jehož cena dosahuje trojnásobek běžného průměru, nesplňuje obvyklé požadavky na běžnou životnost zboží. Je také s podivem, že prodejna nemá určenou osobu vedoucího.
kalhoty BUGATTI - černé, styl: Cordoba, barcode:2000010578511
Požaduji, aby firma Lužami přehodnotila zamítnutí reklamace a tuto vyřešila vrácením peněz. Pokud ke změně přístupu k reklamaci nedojde, budu nucen obrátit se na soudního znalce a řešit celou záležitost soudní cestou.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena v roce 2013, tedy za účinnosti zák. č 40/1964 Sb., občanský zákoník, kterým se nadále řídí.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci nebo na mechanické poškození. V případě, že již uplynulo více než 6 měsíců od převzetí výrobku a spotřebitel nesouhlasí s výsledkem reklamace, měl by nyní prodávajícímu prokázat, že se o vadu jedná. Tento fakt lze prokázat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dále dle § 19 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele platí, že v provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
Společnost LUŽAMI, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.