Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dobrý den,
Reklamoval jsem telefon iPhone 8 s tím, že má vadný displej (vybledlé pixely, které tvoří značný flek na obrazovce). Reklamace byla zamítnutá kvůli malé prasklince na zadním krytu telefonu.
Moje reakce na zamítnutí reklamace: S Vámi navrhovaným řešením reklamace nesouhlasím. Předmětem reklamace je retence displeje, konkrétně vadná vyznamná část pixelů, nikoliv mechanické poškození zadního krytu. Vztah mezi těmito závadami není zřejmý a nijak prokázaný. Znovu tedy uplatňuji právo z vady dle § 2651 zákona 89/2012 Sb. Znovu uvádím, že vadou se rozumí retence displeje v rozsahu uvedeném v prvním reklamačním protokolu. V souladu s § 2169 odst. 1 požaduji opravu nebo výměnu součásti, tedy displeje reklamovaného telefonu. Není-li to možné odstupuji od kupní smlouvy a žádám Vás o vrácení celé kupní ceny na můj účet číslo XXX.
I přes moje vyjádření nesouhlasu a jeho zdůvodnění nebyla standardní reklamace v záruční době uznána.
Jakub
iPhone 8
Oprava výměnou vadného displeje.
|
Tweet |
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.