Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti Humanic jsem zakoupil pánské polobotky Bugatti (12.5.2012) -číslo artiklu 2-12-11-2086-0 (cena 1.999 Kč).
V rámci záruční doby (26.4.) jsem reklamoval kompletně prasklou podešvi na obou botách. Do původního protokolu přijímací personál napsal "vada zjištěná před měsícem". Boty byly poměrně málo nošené.
Až za necelý měsíc (boty prý neopustily prodejnu) jsem byl 23.5. informován, že si mám boty vyzvednout. V protokolu bylo uvedeno "uvedená vada není vanou výrobní, užitné i estetické vlastnosti výrobku byli již vyčerpány."
Nesouhlasil jsem s tímto vyjádřením a proto byly boty postoupeny paní Martině Vlkanové z oddělení kvality spol. Humanic, Nám. Svobody 11, Brno s poznámkou prodejny Campus Brno "obuv nošená krátkodobě, což je patrné i na podpatku".
Paní Vlkanová z odd.kvality do dalšího protokolu uvedla jiný důvod: "reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, aby bylo možné správně posoudit charakter vady, případně provést kavlitní opravu."
Na můj dotaz, zda si dokáží představit opravování příčně prasklé obuvi mi personál řekl, že samozřejmě ne, ale "že lidi se o boty nestarají a pak si stěžují."
Nevím, co dělají "lidi", ale já má prasklé boty za 2.000, které jsem nosil minimálně.
Děkuji za nápad řešení...
Miroslav Zeman
Pánské polobotky Bugatti, číslo artiklu 2-12-11-2086-0 (cena 1.999 Kč)
Vrácení peněz, vzhledem k opakovaným problémům s uznáním reklamací nemám důvěru v tohoto prodejce.
|
Tweet |
Záruční doba byla dle § 620 občanského zákoníku 24 měsíců, tzn. že si výrobek měl zachovat užitné vlastnosti po tuto dobu. Z tohoto důvodu by nebylo prvotní vyjádření společnosti v souladu se zákonem. Takové zdůvodnění zamítnutí reklamace by přicházelo v úvahu, pokud by byla obuv užívána nevhodným způsobem. Druhé odůvodnění zamítnutí již oporu v zákoně má, protože vada má být reklamována skutečně bez zbytečného odkladu. Tím, že by nebyla uplatněna reklamace bez zbytečného odkladu lze argumentovat v případě, že došlo ke zhoršení vady. Takovou skutečnost lze prokázat znaleckým posudkem. Zároveň lze znaleckým posudkem i prokázat, že se vada nevyskytla z důvodu špatné údržby, ale z důvodu výrobní vady.
Společnost HUMANIC CZ spol. s r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.