Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 20. 10. jsem si objednal a zaplatil z eshopu retrojeans.com sako. 23.10. jsem byl kontaktován messengerem. Byl jsem v to době v Kanadě a dodání bylo v nočních hodinách místního času, takže jsem nemohl reagovat. Messenger nenechal číslo zásilky. Dle všeobecných podmínek se má pokusit dodat zásilku třikrát. K tomu nedošlo. Vzhledem k tomu, že nemám ani kód zásilky nelze ji u doručovatele vystopovat. E-shop jsem kontaktoval dvakrát emailem - bez odpovědi. A telefonicky - nikdo telefon nezvedá. S kamenými prodejmnami není eshop nijak propojen. Můžete mi, prosím, poradit jak postupovat? Děkuji.
OLIVER JACKET - BLUE, M 1 db
Chtěl bych, aby bylo zboží dodáno.
|
Tweet |
Pokud smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. V daném případě porušil přepravce smluvní povinnost tím, že se nepokusil doručit třikrát. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Spotřebitel by se tedy měl obrátit na prodávajícího a požadovat, aby doručení zboží zajistil dle smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.