Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Stejně jako u dalších 20 stížností přede mnou.
Žádám o storno faktury a prořeseni postupu výše uvedené firmy. Nesouhlasím s poplatkem.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitelka jasně informována v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po ní mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitelky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pokud se spotřebitelka domnívá, že by popsaným jednáním mohlo dojít ke spáchání trestného činu (nebo jeho pokusu), je možné obrátit se na Policii ČR.
Dobrý den paní Korejsová, k Vaší stížnosti uvádíme následující: informace o poplatku je zveřejněna již na počátku v realitní inzerci, informace o tom, že pracujeme pouze pro naše klienty na základě našich aukčních podmínek máte také OPAKOVANĚ uvedenou v emailu, před samotnou registrací máte možnost se seznámit se smluvní dokumentací a to jak se Sdělením před uzavřením smlouvy, tak samotnou kořenovou Smlouvou a kompletním ceníkem, seznámení s těmito podklady a ceníkem potvrzujete při samotné registraci, tudíž pokud někdo tvrdí, že s něčím souhlasí, tak je zde předpoklad, že si to také přečte, to je více než logické, dále ceník služeb máte na hlavním menu na našich stránkách, mimo vše výše uvedené je kompletní ceník uveřejněn na první pozici před smluvními dokumenty, opravdu se nezlobte, již nevíme jak více klientům zpřístupnit informaci o ceně našich služeb. Jelikož poskytujeme více služeb a některé jsou zdarma, není možné před tlačítkem registrovat se, vypisovat všechny naše služby a ceny, poté by vznikla situace, že by zase jiní klienti mohli namítat, že neviděli zcela jasně a transparentně větu: "Odesláním registrace souhlasíte s ceníkem a aukčními podmínkami-zde pro jednotlivé typy aukcí a služeb pro exekuční dražby. " Jen pro dokreslení celé věci uvádíme jak mají informaci o ceně služby "zpracované" státní organizace, popř. jiné "polostátní" subjekty. Například u České pošty, s.p. se klient dostane k ceníku až po sedmém „prokliku“ a to ho ještě u některých služeb Česká pošta, s.p. nutí ke zřízení klientské karty aniž by věděl, „kolik ho co bude stát“. České dráhy, a.s. – zde se před nákupem jízdenky opět objeví fakt, že se musí klient registrovat a není seznámen s jednotlivou cenou jízdného. Tato neinformovanost spotřebitelů před samotnou registrací do „jednotlivých online systému“ těchto subjektů je velmi žalostná, např. již zmíněná Česká pošta, s.p. (https://www.postaonline.cz/rap/registrace-uzivatelskeho-uctu-rozcestnik) – ceník nelze najít před registrací, České dráhy, a.s. (https://www.cd.cz/profil-uzivatele/registrace/) – cena jízdného nelze najít před registrací, Ministerstvo spravedlnosti ČR při účtování poplatku za změnu návrhu v obchodním rejstříku, které se podává pouze online (https://or.justice.cz/ias/ui/podani) – poplatek za změnu v OR nelze najít před podáním online, Český úřad zeměměřický a katastrální má ceník pouze v menu, ale při registraci není možné ho najít (https://www.cuzk.cz/Aplikace-DP-do-KN/Aplikace-DP-do-KN/Zrizeni-uctu-dalkoveho-pristupu.aspx) , Centrální evidence exekucí spravovaná Exekutorskou komorou ČR ceník pouze v menu, ale nikoliv u registrace (https://www.ceecr.cz/registrace). Zde bychom mohli pokračovat v desítkách a stovkách podobných případů, prostě maximálně mají subjekty uveden ceník v menu, ale nikde jsme nezjistili, že by informace o cenách byla zobrazena přímo v cestě registrace nebo snad přímo u registračního tlačítka, tento názor dTestu nám přijde zcela účelový, kdy logicky tento portál se snaží hájit zájmy spotřebitelů za všech okolností, což samozřejmě chápeme. Je pravdou, že díky dTestu jsme též poupravili některé naše názory v minulosti, ale tento jejich názor není pro nás přijatelný, zejména při skutečném a reálném pohledu jak na výše uvedené "státní a polostátní" subjekty a jejich seznámení s cenou služby pro spotřebitele, tak i vzhledem k existující judikatuře, která nám dává 100% za pravdu, že způsob a forma uzavření smlouvy a před smluvní informování spotřebitele je 100% v pořádku, byť judikatura nehovoří o poplatku, ale o mnohonásobně vyšším plnění, kdy však smlouva byla uzavřena úplně stejným způsobem, na stejném webu, stejným postupem a stejnou formou. Soud nám dal pravomocně za pravdu, že smlouva je uzavřena platně a že máme nárok na plnění, které v tomto konkrétním případě bylo 15x vyšší než registrační poplatek, který řešíme zde.
Měla jsem zájem o koupi rodinného domu a m.j. jsem hledala vhodný objekt i na webu Sreality, kde jsem našla nabídku prodeje domku v dražbě – inzerát s označením ID 3099.
Jelikož k tomuto objektu bylo v inzerátu málo informací, oslovila jsem provozovatele webu Sreality e-mailem se žádostí o bližší informace a možnou prohlídku domu v termínu dle telefonické dohody – viz text 1 níže.
Poptávka na S reality 13.6. 2019 13,27 hod.
Dobrý den, mám zájem o bližší informace a případně i prohlídku domu. V termínu...červen dle telefonické dohody. G. Korejsová
Namísto odpovědi na mou žádost však provozovatel tohoto webu, bez mého souhlasu, postoupil mou žádost o informace jinému subjektu - S-dražby, jehož provozovatel mně, místo podrobnějších informací o objektu, oslovil s nabídkou svých služeb, přičemž poskytnutí výše požadovaných informací o objektu nabízeného k prodeji, podmínil registrací na svých webových stránkách – viz text 2 níže.
Odpověď S-dražby 13.6. 2019 19.08 hod.
Dobrý den,
děkujeme Vám za Váš zájem o naše služby v rámci portálu S-drazby.cz.
Jedná se o inzerci exekuční dražby, kterou pořádá exekuční úřad, náš aukční portál nabízí služby pro naše klienty, kdy je jim nápomocen právě při účasti na této exekuční dražbě s možností nákupu Vámi vybrané nemovitosti.
Můžeme Vás na dražbě zastoupit a celý proces dražby „zrealizovat“ za Vás, popř. se můžete dražby účastnit Vy, dle Vašeho rozhodnutí.
Dalším potřebným krokem pro získání zásadních informací o konkrétní dražbě, včetně dražební vyhlášky a znaleckého posudku proveďte nyní registraci ZDE- klikni (pokud odkaz nejde otevřít zkopírujte níže uvedenou adresu do Vašeho prohlížeče: https://www.s-drazby.cz/registrace.html).
Po přiřazení Vaší registrace k poptávce, kterou jste odeslali z Sreality.cz s Vámi bude zahájena obratem další komunikace o možnosti výhodného nákupu nemovitosti, nejpozději však do 48 hod (v pracovních dnech). Dále Vám bude zaslán znalecký posudek a dražební vyhláška včetně dalších užitečných informací k Vámi vybrané dražbě, následně registrační dokumenty, návody a tipy, informace o možnosti využít produkt Dražba efektivně. Vše v rámci naší služby, kterou Vám poskytneme dle aktuálních Aukčních podmínek.
Samotná registrace pro Vás neznamená nutnost účasti na dražbě, vždy záleží pouze na Vašem budoucím svobodném rozhodnutí, zda po obdržení dražební vyhlášky a znaleckého posudku (jen pro registrované) budete mít i nadále zájem o předmětnou nemovitost.
Děkujeme Vám a věříme, že při využití našich služeb, můžete nakoupit výhodné nemovitosti.
S pozdravem,
Tým S-drazby.cz
Neseriózní postup subjektu S-dražby spatřuji v tom, že opakovaně a cíleně zneužívá neznalosti zájemců o nemovitosti nabízené v dražbě, kteří projeví zájem o podrobnější informace a místo toho jim nabídne své služby podmíněné povinnou registraci. Pokud tak učiní, aniž by v ten moment tušili, že údajná „registrace zdarma“ platí jen v některých případech, vzniká jim automatická povinnost uhradit poplatek 5000 Kč. Ta je odůvodněna tím, že jim byly místo podrobnějších informací o objektu zaslány a to bez jejich výslovného požadavku, následující dokumenty:
- dražební vyhláška
- znalecký posudek
- a nabídka dalších služeb (zastupování při dražbě…
O tyto dokumenty jsem však vůbec nežádala, neboť jsem v tuto chvíli ještě vůbec nemohla tušit, zda se dražby zúčastním, já jsem pouze poptávala bližší informace o objektu a případnou prohlídku nabízené nemovitosti, na což ani provozovatel webu Sreality či S-dražby nereagovaly a místo toho společnost S-dražby postupovala, jak uvedeno výše.
O tom, že jde o jejich „standardní postup“ svědčí m.j. i v současné chvíli 24 obdobných případů, zveřejněných na webu spotřebitelské organizace dTest. Tato skutečnost svědčí o tom, že společnost S-dražby má své webové stránky záměrně koncipovány poměrně seriozně avšak nepřehledně pro laiky, kteří pokud chtějí, stejně jako já, nějaké bližší informace o nabízené nemovitosti na webu Sreality jsou po svém dotazu osloveny společností S-dražby, již s nabídkou svých služeb podmíněnou povinností se zaregistrovat a tím automaticky i zaplatit poplatek 5000 Kč.
Hodlám proto podat podnět České obchodní inspekci k příslušným krokům vůči společnosti S-dražby pro klamavý postup vůči lidem, kteří požádají o podrobnější informace o objektech prodávaných v dražbách, aniž v tu chvíli požadují úplné podklady či jakékoliv jiné služby této společnosti (zastupování při dražbě apod.), neboť to by mohl být případně až další krok, odůvodněný již poptávanými bližšími informacemi.
Nadále trvám na stornu platebního příkazu.
Gabriela Korejsová
K vyjádření společnosti: Co se týče České pošty, zde je registrace bezplatná, vydání karty taktéž a zákazník pak platí za konkrétní služby. U ČD je registrace také bezplatná a platí se až za konkrétní jízdenky, případně další služby. U obchodního rejstříku se jedná o soudní poplatky, které jsou určeny dle zákona o soudních poplatcích. Jedná se tedy o výkon státní moci, takže se pohybujeme zcela jinde. U katastru nemovitostí je situace podobná, akorát se jedná o poplatky dle zákona o správních poplatcích. V případě Centrální evidence exekucí je poplatková povinnost stanovena zase vyhláškou o centrální evidenci exekucí, takže opět právním předpisem.
V případě soudního rozhodnutí, které společnost zmiňuje a které nám bylo zasláno, šlo o spor vyplývající z dobrovolné online aukce, tedy nikoliv o exekuční dražbu, takže v soudním rozhodnutí není posuzován zde řešený poplatek ve výši 5.000 Kč. Z toho důvodu není výše uvedený rozsudek v tomto případě relevantní. Navíc bohužel nelze v souvislosti s jedním rozsudkem soudu první instance hovořit o judikatuře.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, bohužel nemůžeme souhlasit ani s jedním Vaším tvrzením. Tak jak dTest v minulosti tvrdil, že cena služby musí být u nás na webu zveřejněna již před samotnou registrací, tak žádný ze subjektů námi dohledaných tento způsob zveřejnění nemá zavedený v praxi (viz výše). Tudíž nechápeme, proč by to mělo být u nás jinak. V našem případě má klient vše popsáno ve sdělení před uzavřením smlouvy a v samotné smlouvě, kdy v rámci registrace klient tvrdí, že souhlasí s těmito dokumenty a ceníkem A TYTO ÚDAJE JSOU U NÁS DOSTUPNÉ VŠEM KLIENTŮM PŘED SAMOTNOU REGISTRACÍ, tudíž proč zde řešíme, jestli se opravdu klient seznámil či neseznámil, to je pouze jeho rozhodnutí. Proč by měl spotřebitel činit registraci u České pošty, s.p. nebo u ČD, a.s., když předem stejně nezná cenu jejich služeb. Tvrzení dTestu, že registrace je zdarma nemůže obstát, u nás je také registrace pro některé služby zdarma, je to stejné. Proč by si měl spotřebitel zakládat registrační kartu u České pošty, s.p., která je podmínkou pro využití dalších služeb (online poslání zásilek atd.), když nezná cenu těchto služeb předem. Proč žadatel u návrhu na změnu v obchodním rejstříku musí provést registrační úkony a až ve finálním kroku je mu známa cena služby? Opravdu si prosím "proklikejte" cestu zákazníka u všech námi zveřejněných subjektů a zjistíte, že NIKDO NEMÁ CENU SLUŽBY ZVEŘEJNĚNOU TAK JAK TVRDÍ dTest, prostě NIKDO.
Ohledně judikatury, kterou dále argumentujeme, tak pokud neexistuje jiná pravomocná judikatura, tak si dovolujeme tvrdit, že se jedná o přiléhavou judikaturu na tento případ, zejména pokud dTest potvrdil, že jinou judikaturu nemá k dispozici. Skutečnost, že tento Rozsudek řeší ÚPLNĚ STEJNOU FORMU UZAVŘENÍ SMLOUVY NA STEJNÉM WEBU, jen v rámci jiného produktu, tak si dovolujeme tvrdit, že pokud soud rozhodl, že klient uzavřel řádně smlouvu a byl řádně informován o ceně služby ve výši 74.000,-Kč, kdy proces uzavření smlouvy a informování spotřebitele je ÚPLNĚ TOTOŽNÝ JAKO V PŘÍPADĚ POPLATKU, tak že tato judikatura je velmi přiléhavá. Myslíme si, že hlavním problémem, který by se měl řešit, je zda byla platně uzavřena smlouva, včetně všech náležitostí (předsmluvní informace) a je již úplně jedno, zda předmětem platně uzavřené smlouvy je plnění 74.000,-Kč nebo 5.000,-Kč, pokud ZPŮSOB A FORMA UZAVŘENÍ SMLOUVY JE TOTOŽNÁ.
KDO SE OPRAVDU SEZNÁMÍ ŘÁDNĚ SE SMLOUVOU A PŘED SMLUVNÍ INFORMACÍ, MUSÍ O POPLATKU VĚDĚT, KDO TVRDÍ ŽE O POPLATKU NEVÍ, JEDNÁ SE O ÚČELOVÉ TVRZENÍ, JINAK SI TO NEUMÍME VYSVĚTLIT.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, neustále nesouhlasím s placením poplatku a přikládám dnešní email od společnosti. Ono už se to řeší nějak soudně? Viz foto. G. Korejsová
Ze zprávy spíše vyplývá, že společnost bude v případě nezaplacení podávat návrh na vydání platebního rozkazu. O tom, že by v některém z případů, který se týká přímo zde řešeného registračního poplatku, probíhalo v současnosti soudní řízení nemáme informace.
Zda se společnost již domáhá zaplacení registračního poplatku před soudem však bude vědět nejlépe právě ona sama, a tak na ni přeřazujeme stížnost.
Dobrý den paní Korejsová, přesně jak píšete, podáme návrh na vydání platebního rozkazu u místně příslušného soudu, ať tedy soud rozhodne, kde se nachází pravda. S ČOI i s ADR velmi intenzivně komunikujeme a je pravdou, že jedině soud nám může dát řešení. Obrátili jsme se i přímo na Ústředního ředitele ČOI s upozorněním, že existují nesrovnalosti v rámci ČOI a ADR, stejně tak o těchto nesrovnalostech je informován dTest,, ale jak je zřejmé ze všech diskuzí na tento případ je zatím pouze judikatura, která nám dává 100% za pravdu a jiná neexistuje. Nechme to opravdu na rozhodnutí soudu, pokud opravdu máte pochybnost, tak neplaťte a vyčkejte.
Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.