Počet nahlášených stížností: | 716 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Od 15.11.máme objednané zboží,když jsem jim na četu napsala že to podstoupím policii a chci navrácení peněz a odstoupení od smlouvy,tak hned přišel email,že zásilku nejde zrušit,že je na DEPU v Brně..ale tam žádná včera nebyla..
DR3534713602U
Obdrženy údaje k dosud nepodané zásilce. 27.11.2019
Vyhledat další
Detailní informace k zásilkám
DR3534713602U
Typ zásilky: Balík Do ruky, Hmotnost zásilky: 0.2 kg, Výše dobírky: 0 Kč, Počet kusů: 1 kus
Datum Událost PSČ Místo vzniku události
27.11.2019 Obdrženy údaje k dosud nepodané zásilce.Nic neposlali a byly jen výmluvy..Večer přišel email,, riešili sme situáciu na chate. Balíček je v depe na pošte. Ak už o tovar nemáte záujem môžete kľudne balíček zamietnuť a vrátime Vám peniaze. V opačnom prípade Vám bude balík doručený. Za meškanie vyexpedovania sa ešte raz ospravedlňujeme. ani tak jim nevěřím...poslali jsme peníze kartou na jejich účet..Dneska ráno reagoval manžel tímto emailem...Dobrý den, trvám na zrušení smlouvy a navrácení peněz na účet, jehož číslo je ..... Pokud do úterý 3.12.2019, nebudu mít peníze na účtu, budu postupovat, jak jsem psal níže. Vše předám policii České republiky a navíc budu kontaktovat ostatní nespokojené zákazníky vaší firmy, za účelem společného postupu.Děkuji..
odstoupení od smlouvy a navrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/."
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.