Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 19.10. jsem v provozovně společnosti AAA auto v Berouně zakoupila vůz Kia Soul r.v. 2018 s garantovanou tovární zárukou do 6/2025 nebo do 100 000 km. Byl mi garantován pravidelný servis pouze v autorizovaném servise a stav nového vozu( kupovala jsem s nájezdem cca 18 000 Km). Po obdržení velkého technického průkazu poštou jsem z dalších záznamů zjistila skutečnost, že na voze byla 27.9.2018 provedena přestavba na pohon LPG od společnosti Autogas centrum s.r.o. a následně byla provedena dne 18.9.2019 demontáž tohoto zařízení což mi bylo prodejcem zatajeno. Také nebylo možné nahlédnout do TP při koupi, pracovnice AAA auto mě informovala, že TP je někde na centrále a že se standardně zasílá poštou ( i přes skutečnost, že kupující byl seznámen s doklady k automobilu je věta v jejich předávajícím protokolu). Zaslala jsem podle instrukcí jejich pracovníkažádost o oficiální vyjádření společnosti Kia k tovární záruce, kde mi byl sděleno, že případě poruchy vozidla se zjišťuje přímá souvislost defektu vozidla s přestavbou vozu na spalovaní alternativního paliva(nebo jiný neoriginální zásah do vozu) a pokud bude taková přestavba příčinou poruchy vozu, tak Vám výrobce vozidla KIA MOTORS neproplatí opravu a je nutné ji uhradit v plné výši majitelem vozidla. Výrobce vozidla nenabízí žádnou možnost takových alternativních přestaveb.Pokud tedy vznikne například na pohonném ústrojí porucha a bude zjištěno, že tento stav zapříčinila přestavba
na alternativní palivo, tak výrobce neuzná záruční opravu. To stejné platí na další dotčené místa vozu, které byly ovlivněny přestavbou.
Zamlčení skutečnosti přestavby vozu na LPG a následnou demontáž tohoto zařízení pokládám za porušení zákona dle § 2161 odst.1 pís.a) NOZ č.89/2012 Sb.. Ve voze byly při demontáži vyměněno celé sací potrubí, plastová část přístrojové desky s vypínačem naklápění světel atd.. a trojúhelníková část nárazníku. V předávacím protokolu není zmíněno nic z výše uvedeného a na webových stránkách byl uveden stav nového vozu - mám screeshot nabídky k dispozici.
Též se mi na faktuře objevila položka Cestuj bez starostí, kterou jsem s pracovnicí nedomlouvala za 6 499 Kč a ke které jsem nedostala žádnou smlouvu ani podmínky této položky a též se zde zmiňuje Creedo karta, kterou jsem také neobdržela. Prosím o vysvětlení těchto nedomluvených položek na faktuře, jelikož mi byla vaší pracovnicí garantována cena vozu 350 000 (vč. Carlife Garance), ale žádná doplňková služba kromě zákaznického servisu domluvena nebyla(byla jsem vůz kupovat se svědkyní která tuto skutečnost potvrdí).
Kia Soul r.v. 2018
Společnost žádám o adekvátní slevu z ceny automobil ve výši 36 000 korun a o vrácení částky 6 500 ,- Kč (cestuj bez starostí + Creedo karta) za služby, které mnou nebyly objednány.
|
Tweet |
V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odmítne-li prodávající odstoupení od kupní smlouvy respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem, který by spotřebitele v případném soudním sporu zastupoval.
Není-li doplňková službu ("Cestuj bez starostí") zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.