Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
POZOR: Takto se staví Mountfield k prodloužené záruce !!! ... Před 6-ti lety jsme koupili v Mountfield elektrické plotové nůžky s prodlouženou zárukou na 7 let. Letos však plastové mechanické části již nevydržely (motor běží, ale lišta se nehýbe) a tak jsme je reklamovali. ... VYJÁDŘENÍ Mountfield bylo následující: "Reklamace Vašich nůžek je zamítnuta z důvodu: Opotřebený úhlový ozubený převod. Na součásti není žádná materiálová ani výrobní vada. Její stav je způsoben běžným opotřebením vlivem používání stroje. Cena opravy je nerentabilní, doporučuji koupi nových nůžek." ... Jejich vyjádření mne šokovalo, protože nůžky jsme pořídili proto, abychom je používali a to, že nevydrží po dobu záruky mechanické části při běžném používání, jsou podle mne nedostatečně dimenzované použité díly a tudíž vada výrobku. Nebo máte někdo jiný názor? Chápu, že se oprava Mountfieldu nevyplatí, ale pak si mají rozmyslet, jak dlouhou poskytují záruku. OPĚT KLAMAVÁ REKLAMA MOUNTFIELD !!!
Můj otec nážky neúspěšně reklamoval v červnu 2019 a proto mne požádal, zda bych reklamaci nevyřídil osobně (2.reklamace).
Datum prodeje: 15.1.2013
Datum 1.reklamace: červen 2019 (zamítnutá reklamace servisu 9.7.2019)
Datum 2.reklamace: 9.11.2019 (opět zamístnuto)
Plotové nůžky Procut HE 550, výr. č.: 44215531, číslo zboží: 1ZST 5004
Oprava nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud byla sjednána smluvní záruka, která je nad rámec zákonné záruky, bude rozhodné, jaké podmínky pro uplatnění záruky byly sjednány. Nebyly-li zvláštní podmínky pro uplatnění reklamace ujednány, vztahuje se na záruku zákonný režim. V takovém případě prodávající odpovídá, že věc má vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají očekávat. Prodávající však neručí za vady, které byly způsobeny obvyklým používáním věci podle § 2167 b) občanského zákoníku. Bude tedy záležet, jaká je povaha vady (zda se jedná o vadu, za kterou odpovídá prodávající).
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu.
Ke stížnosti pana Petříčka uvádíme následné. Délku poskytované záruky nelze v žádném případě zaměňovat s délkou poskytované záruky. Každý stroj je provozován a udržován za individuálních podmínek. Pokud došlo k předčasnému opotřebení ozubeného převodu, pak je evidentní, že střižná kosa musela být dlouhodobě přetěžována, ať už zpracováváním nevhodného nebo příliš silného materiálu nebo nebyla pravidelně promazávána, což zapříčinilo příliš velký odpor. Skutečnost, že nůžky byly bezproblémově provozovány téměř sedm let je jasným důkazem toho, že žádnou vadou netrpěly, ta by se logicky projevila daleko dříve, než s takovým časovým odstupem. Naše společnost na svém rozhodnutí i do budoucna trvá a pro jeho změnu nenastal zákonný ani jiný důvod. Skutečnost, že investice do opravy je neekonomická, byla zákazníkovi korektně sdělena a zároveň mu byla nabídnuta koupě nového výrobku. V případě, že se s rozhodnutím zákazník neztotožňuje, má možnost si např. nechat vypracovat posudek technického stavu soudním znalcem v příslušném oboru a rozhodnutí v rámci občanskoprávního sporu rozporovat, nicméně s ohledem na pravou příčinu problému takovou investici hodnotíme jako zbytečnou.
Celou záležitost již tímto považujeme za definitivně uzavřenou.
Vzhledem k tomu, že společnost považuje záležitost za uzavřenou a služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti, přeřazujeme stížnost na spotřebitele a žádáme ho o uzavření stížnosti.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.