Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:87
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#37468Neuznání reklamace na hodinky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2019, před 5 lety

Pavel Masarovič

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 27.3.2019 jsem si zakoupil hodinky Samsung Galaxy Watch Active / MC: SM-R500NZKAXEZ, SN: R5AM20206HDEH/, které byly zakoupeny u společnosti SETOS spol. s. r. o..
Hodinky jsem zakoupil pro svou manželku. V měsíci říjnu jsme odjeli na dovolenou, kde jsme se vykoupali v moři s hodinkami. Program na hodinkách umožnuje plavání, to jsme nastavili, vykoupali se v moři po dobu asi 10ti minut a pak jsme šli na pláž. Hodinky jsme opláchli sladkou vodou a během 10ti minut hodinky se vyply. Po příchodu na hotel jsme dali hodinky na nabíječku, ale i na nabíječce docházelo ke snižování procent nabíjení až se zcela vyply a už nešly vůbec. Po návratu z dovolené jsme hodinky reklamovali, ale reklamace byla zamítnuta z důvodu, že došlo k poškození neznámou látkou a proniknutí vlhkosti do vodotěsných hodinek.
Po nesouhlasu se zamítnutím reklamace a nabízené opravě za cca 5500,-- Kč a znovu zamítnutím reklamace se obracíme na Vás o pomoc.
Hodinky jsou deklarované jako vodotěsné, my jsme v žádném případě nezasahovali do hodinek, manželka se nepotápí a nepracuje s neznámými tekutinami, pracuje na úřadě a na hodinky je opatrná. Jsme zklamáni přístupem, za produkt, který stojí dost peněz oproti jiným produktům, žádné podmínky jsem neporušili, jelikož hodinky jsou výrobcem deklarované jako vodotěsné a moje žena se s hodinkami vykoupala pouze jednou. Nechápeme přístup a prosíme o pomoc. V příloze zasíláme veškerou komunikaci a jsme ochotni cokoli doplnit.
Nic jsme neudělali, co by mělo produkt poškodit mimo výrobcem deklarované vlastnosti výrobku, který je reklamován jako vodotěsný a ve finále je oprava v rámci záruky zamítnuta z důvodu netěsnosti hodinek - jak tuto skutečnost můžeme ovlivnit.


Produkt

hodinky Samsung Galaxy Watch Active /MC. SM-R500NZKAXEZ, SN: R5AM206HDEH zakoupeny u společnosti Setos spol. s. r. o. 27.3.2019


Požadované řešení

Výměna hodinek v rámci reklamace bud za nové, nebo oprava v rámci záruky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2019 11:19, před 5 lety

Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.

Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Rozporovat reklamaci je však nutné u prodejce.

Vůči výrobci nemá kupující z titulu kupní smlouvy žádný vztah. Závazky z vadného plnění vůči kupujícímu má pouze prodejce, a to v zákonné, popřípadě prodloužené záruční době, pokud byla sjednána.

Pokud výrobce projevil ochotu zabývat se vadou výrobku, učinil tak nad rámec svých zákonných povinností. Záleží jen na výrobci, zda v rámci zachování dobrého jména bude ochotný se dohodnout se spotřebitelem na případné mimozáruční bezplatné opravě či slevě.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2020 21:41, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.