Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dnes 29.11.2019 jsme si chtěli s přítelem koupit má pobočce v Olympii v Olomouci, batoh na notebook. U jednoho batohu nás velice oslovila cena 319 Kč, kdy nám bylo zaměstnancem řečeno, že tento produkt je novinkou, a tak jsme si mysleli, že by se mohlo jednat o akční zaváděcí cenu. Na pokladně jsme pak byli překvapeni, že máme místo 640 Kč, zaplatit cca 1 800 Kč. Od paní prodavačky jsme se dozvěděli, že se jedná o chybu a proto nám zboží nevydala za uvedenou cenu. Moc nás tato špatná zkušenost mrzí, jelikož jsme o dva batohy měli velký zájem a myslíme si, že špatně uvedenou cenou jsme jako zákazníci byli oklamáni. Batohy s uvedenou cenou máme vyfoceny, kde na štítku sedí i popisek s daným zbožím.
Rádi bychom tyto batohy získali za uvedenou cenu u výrobku, protože si myslíme, že je to chyba zaměstnanců a již jsme se v minulosti s takovým případem setkali a zboží nám bylo vydáno za cenu uvedenou u výrobku, i když byla chybná.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.