Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#37477Registrační poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2019, před 5 lety

Josef Šrámek

Znění stížnosti

Dnes- 29.11., tj. téměř měsíc a půl po registraci, jsem od stránky S-dražby obdržel email s tím, že jsem po registraci na zmíněnou stránku povinen zaplatit poplatek 5 tisíc korun. Poplatek má být údajně za to, že byly zpracovány a následně mě odeslány informace o dražebním jednání, dále dražební vyhláška a také znalecký posudek. Žádné z těchto informací, jak o dražbě, tak ani žádný konkrétní znalecký posudek na některou nemovitost, jsem ale neobdržel.


Produkt

Registrační poplatek na základě uzavřené smlouvy


Požadované řešení

Neplatit poplatek 5.000 korun.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2019 11:02, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.12.2019 13:30, před 5 lety

Dobrý den pane Šrámku, žádal jste po nás informace k dražbě RD Hromnice. Dne 10.10.2019 v čase 3:37PM jste nás požádal o informace, 10.10.2019 v čase 5:16:06 PM jste provedl REGISTRACI z IP adresy 212.79.xxx.97, 10.10.2019 v čase 11:15 PM jsme Vám zaslali znalecký posudek a dražební vyhlášku, 29.11.2019 v čase 1:05:38 PM jste provedl výmaz svých osobních údajů z naší registrace z IP adresy 212.79.xxx.99. Toto jsme schopni doložit v rámci návrhu na vydání platebního rozkazu. K výše uvedenému nepravdivému tvrzení dTestu shora: NENÍ PRAVDOU, ŽE NENÍ V PŘEDSMLUVNÍ DOKUMENTACI UVEDENA CENA SLUŽBY A ROZSAH SLUŽBY, TOTO VŠE JE UVEDENO VE SDĚLENÍ PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2020 22:52, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2020 12:14, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.