Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dnes- 29.11., tj. téměř měsíc a půl po registraci, jsem od stránky S-dražby obdržel email s tím, že jsem po registraci na zmíněnou stránku povinen zaplatit poplatek 5 tisíc korun. Poplatek má být údajně za to, že byly zpracovány a následně mě odeslány informace o dražebním jednání, dále dražební vyhláška a také znalecký posudek. Žádné z těchto informací, jak o dražbě, tak ani žádný konkrétní znalecký posudek na některou nemovitost, jsem ale neobdržel.
Registrační poplatek na základě uzavřené smlouvy
Neplatit poplatek 5.000 korun.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Šrámku, žádal jste po nás informace k dražbě RD Hromnice. Dne 10.10.2019 v čase 3:37PM jste nás požádal o informace, 10.10.2019 v čase 5:16:06 PM jste provedl REGISTRACI z IP adresy 212.79.xxx.97, 10.10.2019 v čase 11:15 PM jsme Vám zaslali znalecký posudek a dražební vyhlášku, 29.11.2019 v čase 1:05:38 PM jste provedl výmaz svých osobních údajů z naší registrace z IP adresy 212.79.xxx.99. Toto jsme schopni doložit v rámci návrhu na vydání platebního rozkazu. K výše uvedenému nepravdivému tvrzení dTestu shora: NENÍ PRAVDOU, ŽE NENÍ V PŘEDSMLUVNÍ DOKUMENTACI UVEDENA CENA SLUŽBY A ROZSAH SLUŽBY, TOTO VŠE JE UVEDENO VE SDĚLENÍ PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.