Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobry den, koupila jsem si u Vodafonu v unoru letosniho roku telefon. Telefon hned v kvetnu zacal blbnout, vypadavaly mi hovory take baterka, telefonovala jsem treba jen par vterin a telefon vypadnul, at jsem byla kdekoliv tak mi neustale vypadaval signal. Telefon byl tedy vyreklamovan od Vodafonu opraven a telefon opet zacal v zari blbnout, opet hovory vypadavaly po par vterinach, telefon hned na zacatku rijna vyreklamovan, reklamace uznana, ale hned druhy den pouzivani telefonu opet vypadavaly hovory. Tak jsem tam opet sla, ze stale blbne. Ted mi byl telefon vracen a chyba se zadna nenasla, reklamace neuznana a telefon mi stale vypadava. Tak a co ted mam s nefungujicicm mobilem delat?
Dekuji za kladne vyrizeni
Telefon Vodafone A9
Jelikoz opravy se jim nedari, pozaduji novy telefon. Prvni chyba telefonu se stala do 6 mesicu od koupe telefonu, tudis dle jejich reklamacniho radu se predpoklada, ze ta chyba uz tam pri koupi byla! V zadnem Vodafone obchodu se mnou o tom nechteji mluvit. Jen me odkazuji at si na ne ztezuji.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Je-li nárok na odstoupení od smlouvy vznesen při uplatnění reklamace a zaznamenán v reklamačním protokolu, musí jej prodávající respektovat.
Spotřebitelka by také mohla odstoupit od kupní smlouvy v případě, pokud by uplatnila práva z vadného plnění (reklamaci), tato reklamace by byla uznána jako oprávněná, avšak společnost by vadu neodstranila nebo by ji odstranila až po uplynutí zákonné lhůty pro vyřízení reklamace.
Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, kromě odstoupení od smlouvy vznikne spotřebitelce taktéž nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, paní Imramovská,
pokud telefon stále nefunguje správně, prosím zkuste ho ještě jednou reklamovat. Je možné, že tentokrát se vada projeví a servisní technici ji budou moci opravit, případně posoudit, abyste mohla odstoupit od kupní smlouvy. Jak postupovat při reklamaci telefonu, píšeme na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/nastaveni/reklamace-telefonu/.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.