Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
2 roky žadam spol.Stabil o vyučtovaniplynu,nic se nedělo psal jsem doporučeně,emailem.Až letos 22.11.mi došlo vyučtovani s nedoplatkem 33000kč. Vše platim přes sipo tzn. pravidelně.Když jsem kontroloval jejich vypočty došel jsem na to že čisla psaly od pasu a nesmysly.Spotřeba je zhruba stejna už několik let kol.2000kub.Stav počitadla by by asi seděl akorat nevim kdy dělaly odečty když hodiny mam zamčene.Momentalně mi vychazi top.sezona vic jak o 100%.Jsem samozdřejmě ochotnej nějake nedoplatky dořešit ale ferově, chapu že došlo k pohybu cen ale ocut potud.Samozdřejmně mi vyhrožuji vymahčskou firmou a nevim co mam dělat když nereaguji.Tato suma je pro mně likvidačni,nehledě na to že je před vanocema.Děkuji za pochopeni a radu.
Z.H.
č.smlouvy17716
Požaduji revizi vyučtovani
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování, anebo bylo dodáno vyúčtování podle jeho názoru chybné, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci a písemně informovat spotřebitele o jejím vyřízení do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, jinak se vystavuje možnosti postihu ze strany dozorových orgánů. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, musí prokázat existenci tohoto dluhu, a to v jí tvrzené výši.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum).