Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Píšu za svoji tetu, M. Z.:
Dobrý den,
radi bychom se podělili o zkušenost s eshopem alza.cz
Na tomto eshopu má můj syn zákaznické konto, jehož prostřednictvím jsme moji kartou zaplatili za objednávku počítače(21.9.2019). Od té doby jsme na eshopu nic neobjednávali.Ve čtvrtek 21.11. prisly mému synovi emaily se třemi objednavkami, vsechny asi minutu po sobě, kvůli čemuž mi syn telefonoval, protože přes týden je ve škole v jiném městě, tak jsme se domluvili, aby do alzy zavolal a objednávky zrušil s tím, že si nic neobjednával, což tedy udělal. Další den však přišly upozornění z internetového bankovnictví mě, o záporných pohybech na účtu, v částkách 4287Kc, 11895 Kč, a 10490 Kc. Ihned jsem zavolala zase na alzu, s tím, že jsem požadovala okamžitě navrácení peněz. Nato mi napsali email, že objednavky byla za čas zrušené, proto tedy budou peníze vráceny.
V pondělí jsem tyto objednávky znovu kontrolovala, jedna z že tři byla tedy opravdu zrušena, ale to spíše z toho důvodu, že platba už nemohla kvůli nastaveným limitum odejít. Ostatní dvě objednávky byly dle sledovsciho čísla doručený objednavateli (na změněnou doručovací adresu v našem účtu, dle údaju z internetu na adresu firmy v likvidaci TIPTRANS v Rumburku.
Volala jsem znovu na alzu, kde mi bylo sdeleno, že mi peníze vrátí v intervalu 3-5 dní, což mi řekli už v pátek 22.11.
Dnes je neděle 1.12.a peníze zpátky nejsou. Alza v této věci vůbec nekomunikuje. Myslím, že při využití zdravého rozumu musí vedení Alza.cz být jasna nepříjemnost situace, čekat před vánoci na 16000.
Vrácení peněz, upozornění svých zákazníků a jejich urgenci na změnu přihlašovacích údaju?
|
Tweet |
Pokud bylo mezi společností a spotřebitelkou již komunikováno a objasněno, že se nejednalo o objednávku skutečného majitele účtu v internetovém obchodě společnosti, a bylo dokonce potvrzeno zrušení objednávky ze strany samotné společnosti, má společnost povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.