Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:641
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#37516Pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2019, před 5 lety

Eva Dufková

Znění stížnosti

Během minulého týdne jsem obdržela upomínku na zaplacení částky 2145 Kč. Obsahem upomínky jsou pouze 3 částky, jejichž součet je výše zmíněná částka. Součástí upomínky absolutně není žádný popis za co konkrétní pokuty jsou, natož možný opravný prostředek nebo lhůta zaplacení. V rámci telefonátu na zákaznickou linku kdy jsem byla cca 5 krát odkázána na poslech hudby mi slečna, která absolutně netušila o co kráčí nakonec sdělila, že je pokuta za pozdní platbu vyúčtování za září a další za porušení podmínek - odstoupení od smlouvy na dobu určitou. Nicméně, během října jsem dvakrát odeslala cca 580 Kč, nepřišla mi žádná upomínka ani písemně ani SMSkou, při přihlášení do mého účtu na t-zones se mi zobrazuje "litujeme, ale nemáte právo vidět aktuální dlužnou částku". Po opakované návštěvě pobočky mi bylo sděleno, že mám pokutu zaplatit a dále věc řešit stížností, ale vzhledem k tomu, že nejsem zákazník t-mobilu mám s sebou vzít někoho, kdo jím je, aby mohli případnou peněžní kompenzaci poslat jemu, neboť již nejsem zákazník T-Mobilu. Což je věc druhá, v září jsem přecházela do tolik reklamované Magenty a během vyřizování na pobočce nebyla absolutně řeč o ukončení smlouvy (když člověk přechází na tarif v rámci T-mobilu by mě to ani nenapadlo), natož o pokutě 1500Kč za tento přechod. Tomu se říká ochrana spotřebitele! Další podstatnou věcí je, že mi T-mobile zaslal upomínku a dost možná i jiné dopisy na špatnou adresu, takže dopis se ke mě dostal jen díky dobré pozornosti zaměstnanců České pošty a to ani nemluvím o tom, kolik dopisů mi možná ani nedošlo (dost možná ani jakákoliv jiná upomínka). Tohle jednání mi nepříjde absolutně korektní a situaci samozřejmě hodlám řešit dále, klidně u Českého telekomunikačního úřadu, už jen proto, aby se tyto věci neděly běžně, což se ze zkušeností nejen mého okolí u těchto operátorů bohužel děje.


Požadované řešení

Vrácení zaplacené peněžní částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2019 10:08, před 5 lety

Pokud je mezi stranami ujednáno poskytování určité služby, která je poskytována úplatně, subjekt poskytující službu je povinen poskytnutou službu řádně vyúčtovat způsobem a ve lhůtách uvedených ve smlouvě a uživatel služby je povinen za službu zaplatit.

Co se týče smluvní pokuty za prodlení s úhradou, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě.

Pro smluvní pokutu za předčasné ukončení smluvního vztahu pak platí, že není možná v žádném případě, ať už je sjednána v obchodních podmínkách nebo v samotné smlouvě. Jednalo by se totiž o nepřípustné sankcionování výkonu práva každého na ukončení závazku. Operátor má v této souvislosti pouze možnost účtovat si v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, poplatek ve výši jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce původně sjednaného období.

Pokud spotřebitel s poplatkem či pokutou nesouhlasí, měl by je reklamovat. Učiní-li tak, ale reklamace bude společností zamítnuta, má možnost obrátit se námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním reklamace ani námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Případné vrácení "peněžní kompenzace" se rozhodně neváže na to, zda je spotřebitel aktuálně zákazníkem operátora, který mu částku dluží, či nikoliv.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.