Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
vlastním automobil KIA RIO vyrobený v roce 2016, který jsem zakoupila v loňském roce od autorizovaného prodejce (AUTO Hlaváček a.s. Olomouc-Holice). VIN: KNADM511AG6080677
Zjistila jsem, že tento vůz má špatně spasované dveře a důsledkem této vady je poškození laku přečnívajících hran obou zadních dveří.
Upozornila jsem na tento problém při pravidelné záruční prohlídce (Autocentrum BARTH a.s., Pardubice Dubina) a požadovala jsem tuto vadu odstranit jako záruční. Servisní technik připouští, že se takovým problémem u jiných aut nesetkal. Avšak odmítá tuto vadu uznat jako záruční. Tuto vadu mám prý řešit s prodejcem. Při následné písemné komunikaci byl výsledek opět negativní.
Dále jsem tuto záruční opravu uplatnila u českého zastoupení firmy KIA. Opět s negativním výsledkem.
Podle záručních podmínek KIA je auto v záruce, záruka se přenáší na další majitele a záruku lze uplatnit u kteréhokoli autorizovaného prodejce.
Prosím o pomoc při mimosoudním vyřešení tohoto sporu.
Olga Smrčková,
Česká Třebová V České Třebové 1. 12. 2019
viz výše
Provedení záruční opravy.
|
Tweet |
Závadu na vozidle může spotřebitelka reklamovat u prodávajícího, zpravidla do 2 let od zakoupení, v případě již užívané věci může být záruční lhůta zkrácena až na 1 rok, ale o tom by spotřebitelka musela být prodejcem předem informována.
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.