Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
21.10.2019 jsem objednala zboží z internetového obchodu vevio.cz, kdy mi do dnešního dne, tj. 1.12.2019 nedorazilo zboží cca v hodnotě 2000Kč, které je již zaplacené. Přišlo mi triko úplně jiné velikosti, než jsem pořadovala, reklamační protokol jsem dle obchodních podmínek vyplnila, ale tím veškerá komunikace skončila. Adresu nemají, tel. neposkytují, na email odpovídají "automatickou odpovědí", pouze na můj dotaz, kde mají sídlo, mi přišla odpověď, k čemu by mi byla adresa sídla firmy !?? Více nereagují, IP adresu nelze zjistit...
Požaduji vrácení peněz za nedodané zboží, taktéž požaduji vrácení peněz za triko špatné velikosti. Měl to být dárek k Vánocům a to se již do Vánoc vyměnit nestihne.
Nikde není uvedeno, kam reklamace zasílat...
Nedodaný 3x automatický vysavač, dorazilo triko o 3 velikosti menší.
Vrácení peněz, odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravu věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Společnost má povinnost vyřídit reklamaci ve 30 dnech od jejího uplatnění. Neučiní-li tak, jedná se o podstatné porušení smlouvy, pro které může spotřebitelka od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Pokud prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitelka vyzve, má spotřebitelka právo žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Co se týče nedodaného zboží (vysavače) , pak prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.