Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#37526Když fakturu zaplatím

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2019, před 5 lety

Petr Valkovič

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dne 22.11.2019 jsem obdržel fakturu za registraci na portálu S-drazby.cz.
Poskytovatel cenu 5.000Kč za zaslání těchto informací mailem zadal pouze do všeobecných podmínek, jinak cena nebyla nikde v procesu registrace vidět. Po měsíci přišla faktura na 5.000Kč. Od smlouvy nelze odstoupit a cenu nikde nevidíte - vidět je pouze pod všeobecnými podmínkami!

Jelikož firma nebere telefony a neodpovídá na emaily a jelikož jsem nedostal žádnou smlouvu, chci se zeptat takto. Pokud zaplatím:
- bude tato platba opravdu jednorázová, tak jak se tváří faktura?
- budou následovat nějaké další poplatky, třeba za storno účtu, vedení účtu, za přijetí e-mailu nebo odpověd, nebo za to, že je pondělí?
Takové informace na Vašich stránkách nejsou.


Produkt

zaslání e-mailové informace o nemovitosti


Požadované řešení

odpověď


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2019 09:32, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Pokud se spotřebitel domnívá, že by popsaným jednáním mohlo dojít ke spáchání trestného činu (nebo jeho pokusu), je možné obrátit se na Policii ČR.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.12.2019 10:06, před 5 lety

Dobrý den pane Valkovič, k Vašemu dotazu: email jste nám odeslal DNES v čase 8:52 AM, odpověď od nás šla DNES v 9:37 AM, tedy naše reakční doba na Váš emailový dotaz byla 45 min, myslíme si, že když naše klienty informujeme v emailu, že běžně reagujeme do 24hod, tak že reakce do 45 min je velmi pod tímto časovým limitem. Tedy odpověď máte v emailu. Bohužel i z této Vaši reakce je zde vidět, jaký typ stížností se zde může vyřizovat. Na druhou stranu je nám líto, proč dTest zde nezveřejní části naší judikatury, kterou jsme dTestu zaslali cca před 2 měsíci, kdy tato pravomocná judikatura hovoří 100% v náš prospěch při uzavření podobné kořenové smlouvy, která se uzavírá i v rámci poplatku. Jde o to, že soud nám dal pravomocně za pravdu, že cena služby nemusí být známa spotřebiteli, tak jak zde uvádí dTest. Předmětem soudního jednání byla sice cena služby 15x vyšší než zde řešený poplatek, ale i tak soud rozhodl, že nic z toho, co zde uvádí dTest není před platným uzavřením smlouvy NUTNÉ. Proč tedy dTEst, zde neuvede věci na pravou míru, když tento judikát má od nás již delší dobu k dispozici a sám zástupce dTestu nám v emailové komunikaci potvrdil, že jinou judikaturu dopadající přímo na tuto konkrétní věc nemají k dispozici. Jedná se zde opravdu o "férové" řešení stížností, nebo pouze o "bezhlavé" hájení zájmů všech nepozorných a neopatrných spotřebitelů ? Každý ať si odpoví sám......

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.1.2020 05:34, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2020 12:06, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.