Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#3753Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

26 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.07.2014, před 11 lety

Marek Sedláček

Znění stížnosti

V prodejně č. 1046 na Cimburkove 4 jsem 31.5.2014 zakoupil herní podsvícenou klávesnici.
Při prvním hraní Pro Evolution Soccer 2011 jsem zjistil, že některé klávesy nefungují v kombinaci se 2 směrovými šipkami - např. nahoru+vpravo+s. Otestoval jsem v Linuxu i ve Windows, že se jedná o vadu nezávislou na aplikaci a platformě, a poté klávesnici reklamoval (21.6.) s výpisem všech nefunkčních kombinací 2 směrových šipek a písmen anglické abecedy (je jich více).
Pracovník závadu ověřil a poslal na reklamační oddělení.
Dne 3.7. jsem obdržel zamítnutí reklamace s odůvodněním, že se nejedná o vadu, ale vlastnost klávesnice. Tím pádem prodejce nemůže klávesnici opravit ani vyměnit za funkční kus a vrácení peněz odmítli.
Jelikož jedním z očekávaných využití herní klávesnice je hraní PC her a ovládání pomocí kombinací směrových šipek a písmen je standardní (FIFA, NHL, Pro Evolution Soccer), výrobek není v souladu skutečných a propagovaných vlastností.
I na webu OKAY je výrobek uveden jako na webu Okay "Connect IT BATTLE klávesnice pro hráče", "Doporučené použití hraní" (http://www.okay.cz/battle-klavesnice-pro-hrace/).
Se soudním znalcem jsem již mluvil a vytvoření posudku v můj prospěch není problém, vzhledem k jednoznačnosti případu mi to však nepřijde nezbytné.


Produkt

dle účtenky "CI 147 CO-Herní klávesnice podsvícená"


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2014 21:10, před 11 lety

V případě, že byla klávesnice prodána s tím, že se jedná o klávesnici určenou pro hraní her, měla by mít vlastnosti, které lze pro výrobek zařazený do takové kategorie očekávat. V opačném případě by se jednalo o nedodržení jakosti při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku a kupující by tak měl nárok na odstoupení od smlouvy, protože v tomto případě výměna za stejný výrobek ani oprava nesoulad s předsmluvními informacemi nenapraví.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.7.2014 17:06, před 10 lety

Vážený pane Sedláčku,
mrzí nás Vaše nespokojenost s výrobkem. Jelikož v OKAY jsme přesvědčeni, že profesionální služby prodejem nekončí, zvolili jsme ve Vašem případě nadstandardní přístup. Po dohodě s naší prodejnou 1046 Vám bylo umožněno výrobek vrátit a byly Vám vyplaceny všechny peníze.

Věřím, že toto řešení oceníte a zůstanete i v budoucnu našim spokojeným zákazníkem.

Marek Planeta
Vedoucí oddělení péče o zákazníka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.7.2014 17:44, před 10 lety


Marek Sedláček

Važený pane Planeto,

Děkuji za Vaši odpověď.

Je smutné, že vynucení uznání reklamace (resp. vrácení výrobku) pod hrozbou odstoupení od smlouvy za asistence právníka a soudního znalce považujete za nadstandardní přístup.
Naopak, přístup Okay považuji za neprofesionální - ignorujete práva spotřebitele, odmítáte nést zodpovědnost za závadné výrobky a doufáte, že se spotřebitel neumí nebo nehodlá bránit.

Naštěstí tu máme asociace jako dtest, které spotřebitelům pomáhájí hájit jejich práva a nepoctivým obchodníkům šetří náklady za právníky a soudní znalce.

Byl to můj první a rozhodně poslední nákup u Okay, je to pro mne nedůvěryhodný obchodník.

S přáním hezkého zbytku dne,
Marek Sedláček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.8.2014 09:51, před 10 lety

Vážený pane Sedláčku,
děkuji za vaši zpětnou vazbu. Rád bych touto cestou zopakoval, že nám v OKAY velmi záleží na kvalitním a profesionálním zákaznickém servisu. Z tohoto důvodu jsme zvolili tento nestandardní přístup a k vaší reklamaci přistoupili způsobem, který je popsán výše.

S přáním příjemného dne,

Marek Planeta
Vedoucí oddělení péče o zákazníka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
10.8.2014 15:10, před 10 lety


Marek Sedláček

Hodnocení:

Komentář: Po napsání stížnosti vyřešeno během 2 dní, nicméně původní zamítnutí reklamace pro mne zůstává odstrašujícím příkladem toho, co si obchodník dovolí vůči spotřebiteli. Ještě jednou děkuji dTestu za asistenci.