Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V prodejně č. 1046 na Cimburkove 4 jsem 31.5.2014 zakoupil herní podsvícenou klávesnici.
Při prvním hraní Pro Evolution Soccer 2011 jsem zjistil, že některé klávesy nefungují v kombinaci se 2 směrovými šipkami - např. nahoru+vpravo+s. Otestoval jsem v Linuxu i ve Windows, že se jedná o vadu nezávislou na aplikaci a platformě, a poté klávesnici reklamoval (21.6.) s výpisem všech nefunkčních kombinací 2 směrových šipek a písmen anglické abecedy (je jich více).
Pracovník závadu ověřil a poslal na reklamační oddělení.
Dne 3.7. jsem obdržel zamítnutí reklamace s odůvodněním, že se nejedná o vadu, ale vlastnost klávesnice. Tím pádem prodejce nemůže klávesnici opravit ani vyměnit za funkční kus a vrácení peněz odmítli.
Jelikož jedním z očekávaných využití herní klávesnice je hraní PC her a ovládání pomocí kombinací směrových šipek a písmen je standardní (FIFA, NHL, Pro Evolution Soccer), výrobek není v souladu skutečných a propagovaných vlastností.
I na webu OKAY je výrobek uveden jako na webu Okay "Connect IT BATTLE klávesnice pro hráče", "Doporučené použití hraní" (http://www.okay.cz/battle-klavesnice-pro-hrace/).
Se soudním znalcem jsem již mluvil a vytvoření posudku v můj prospěch není problém, vzhledem k jednoznačnosti případu mi to však nepřijde nezbytné.
dle účtenky "CI 147 CO-Herní klávesnice podsvícená"
Vrácení peněz
|
Tweet |
V případě, že byla klávesnice prodána s tím, že se jedná o klávesnici určenou pro hraní her, měla by mít vlastnosti, které lze pro výrobek zařazený do takové kategorie očekávat. V opačném případě by se jednalo o nedodržení jakosti při převzetí dle § 2161 občanského zákoníku a kupující by tak měl nárok na odstoupení od smlouvy, protože v tomto případě výměna za stejný výrobek ani oprava nesoulad s předsmluvními informacemi nenapraví.
Vážený pane Sedláčku,
mrzí nás Vaše nespokojenost s výrobkem. Jelikož v OKAY jsme přesvědčeni, že profesionální služby prodejem nekončí, zvolili jsme ve Vašem případě nadstandardní přístup. Po dohodě s naší prodejnou 1046 Vám bylo umožněno výrobek vrátit a byly Vám vyplaceny všechny peníze.
Věřím, že toto řešení oceníte a zůstanete i v budoucnu našim spokojeným zákazníkem.
Marek Planeta
Vedoucí oddělení péče o zákazníka
Važený pane Planeto,
Děkuji za Vaši odpověď.
Je smutné, že vynucení uznání reklamace (resp. vrácení výrobku) pod hrozbou odstoupení od smlouvy za asistence právníka a soudního znalce považujete za nadstandardní přístup.
Naopak, přístup Okay považuji za neprofesionální - ignorujete práva spotřebitele, odmítáte nést zodpovědnost za závadné výrobky a doufáte, že se spotřebitel neumí nebo nehodlá bránit.
Naštěstí tu máme asociace jako dtest, které spotřebitelům pomáhájí hájit jejich práva a nepoctivým obchodníkům šetří náklady za právníky a soudní znalce.
Byl to můj první a rozhodně poslední nákup u Okay, je to pro mne nedůvěryhodný obchodník.
S přáním hezkého zbytku dne,
Marek Sedláček
Vážený pane Sedláčku,
děkuji za vaši zpětnou vazbu. Rád bych touto cestou zopakoval, že nám v OKAY velmi záleží na kvalitním a profesionálním zákaznickém servisu. Z tohoto důvodu jsme zvolili tento nestandardní přístup a k vaší reklamaci přistoupili způsobem, který je popsán výše.
S přáním příjemného dne,
Marek Planeta
Vedoucí oddělení péče o zákazníka
Hodnocení:
Komentář: Po napsání stížnosti vyřešeno během 2 dní, nicméně původní zamítnutí reklamace pro mne zůstává odstrašujícím příkladem toho, co si obchodník dovolí vůči spotřebiteli. Ještě jednou děkuji dTestu za asistenci.