Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
ráda bych se (bohužel) připojila k již uvedeným stížnostem. Zřejmě se mi nepodaří získat dle mého názoru neoprávněně strženou částku z mého účtu, ale alespoň bych zde svou zkušenost ráda uvedla pro případné další zájemce o služby společnosti be2.
Dne 9. 10. 2019 jsem se zaregistrovala k využívání služby seznamky be2 a bylo mi strženo 156 Kč (39 Kč za týden). Následně, dne 11. 11. 2019 mi bylo strženo 2 247 Kč bez jakéhokoli předchozího upozornění. Společnost se odvolává na upozorňovací e-mail, který jsem neobdržela, a následně na text uvedený malými písmeny pod platební bránou, který ale není argumentem v souladu s jejich VOP). Žádala jsem je opakovaně o vrácení částky, a stále se mi vrací stejná odpověď, že refundace není nárokovatelná.
Situaci jsem zadala k posouzení i advokátce, a toto jsou její závěry:
1, Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
S odkazem na výše uvedené bych zaslala na jejich zákaznické oddělení e-mail v tomto znění:
Na základě ust. § 1753 zák. č.89/2012 Sb., OZ a stanoviska kolegia NS ČR ze dne 11. 12. 2013 pod sp. zn. Cpjn 200/2013 Vás žádám o vracení stržené částky 2 247 Kč, neboť nebyla Vámi prokázaná skutečnost, že mi byl z Vaší strany zaslán upozorňující e-mail o prodloužení VIP členství, resp. o trvání smluvního vztahu mezi mnou, jakožto spotřebitelem a Vaší obchodní společností jakožto poskytovatelem služby. Vaše jednání je v rozporu nejen s platnou právní úpravou, ale i v rozporu s dobrými mravy o čemž svědčí množství stížností na Vaši obchodní společnost, které lze dohledat na www.dtest.cz.
2, Jelikož jsem o automatickém obnovení smlouvy informována nebyla (tzn. nebyl mi zaslán e-mail potvrzující tuto skutečnost), stejně tak informace uvedeny na webové platební stránce společnosti nejsou v souladu s VOP dané společnosti be2, což je v rozporu s platným právním ustanovením NOZ.
Ve VOP odkazuje obchodní společnost be2 na e-mail s podmínkami pro Prémiové členství, ve kterém jsou uvedeny podmínky pro zrušení tohoto typu členství a ceny členství při automatickém obnovení, ale vzhledem ke skutečnosti, že jsem e-mail neobdržela a z Vaší strany nebylo prokázáno, že mi byl daný e-mail zaslán, nelze po mne jakožto spotřebiteli spravedlivě žádat, že jsem měla být o daných podmínkách informována.
Z výše uvedeného mám za to, že Vaší obchodní společností došlo ke stržení částky bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení, které musí být spotřebiteli vráceno.
Předem děkuji za případné doporučení, jak dále postupovat, a jsem s pozdravem
Bc. Kristýna Literová, MBA
Neoprávněné stržený poplatek za prémiové členství
Žádám o vrácení neoprávněně stržené částky z platební karty v celkové výši 2 247 Kč.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Spotřebitel může dále využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například e-mailovou komunikací se společností.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,
panu Hlaváčkovi byly přeposlány e-mailové komunikace se společností.
Děkuji, a jsem s pozdravem
K. Literová
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ní, aby mohla informovat o vývoji sporu.
Dobrý den,
přikládám komunikaci se společností, na kterou již nebylo reagováno.
Předem Vám děkuji, a jsem s pozdravem
Kristýna Literová
-----------------------------
Kristýna Literová
út 3. 12. 15:30 (před 13 dny)
komu: michal.hlavacek
Dobrý den, pane Hlaváčku,
Na základě Vaší zprávy na stránkách vasestiznosti.cz Vám přeposílám ve vícero e-mailech komunikace s Vaší společností.
Děkuji, a jsem s pozdravem
Kristýna Literová
-----------------------------
Kristýna Literová
út 3. 12. 15:58 (před 13 dny)
komu: michal.hlavacek
Dobrý den pane Hlaváčku,
přeposlala jsem Vám 2 e-maily. Nejedná se o kompletní komunikaci - komunikace je k dohledání z mé e-mailové adresy v termínu od 11.11.2019 12:27 hod do 3.12.2019 12:00 hodin.
Předem děkuji, a jsem s pozdravem
Kristýna Literová
-----------------------------
michal.hlavacek@be2.com
út 3. 12. 16:00 (před 13 dny)
komu: mně
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Váš e-mail bude předán jednomu z agentů našeho zákaznického servisu a odpověď obdržíte během 5 pracovních dnů.
Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
S přátelským pozdravem,
Váš zákaznický servis
__________________________________
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register : B123206
Managing Director : Laetitia Pateau
-----------------------------
be2 zákaznický servis
út 3. 12. 17:01 (před 13 dny)
komu: mně
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Přijali jsme Vaši žádost adresovanou dTest.
Přepošlete nám prosím Vaši přílohu, protože nebyla obsažena ve Vaší poslední zprávě. Mnohokrát děkujeme!
Sdělte nám pak prosím, jak Vám může zákaznický servis pomoci.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
http://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
-----------------------------
Kristyna Literova
út 3. 12. 19:46 (před 13 dny)
komu: be2
Dobrý den,
přílohy e-mailů je možné dohledat ve Vaší databázi - komunikovala jsem pouze přes tento e-mail.
S pozdravem
K. Literová
Odeslané z mého iPhone
-----------------------------
be2 zákaznický servis
st 4. 12. 15:40 (před 12 dny)
komu: mně
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Při zakoupení členství dne 07/10/2019 jste souhlasil(a) s následujícími podmínkami: 1 měsíc za cenu 156Kč a automatické obnovení na 3 měsíce za cenu 2247Kč.
Vaše členství bylo automaticky obnoveno dne 07/11/2019, protože jsme od Vás nedostali včasnou výpověď, kterou byste obnovení předplatného předešel/ předešla. Výše uvedená skutečnost byla vysvětlena na platebních stránkách a v našich smluvních podmínkách, které jste, jak jste uvedl(a), si přečetl(a) a kterým jste porozuměl(a), než jste provedl(a) nákup a zadal(a) platební údaje pro platbu členství. V den nákupu jsme Vám také zaslali e-mail s potvrzením platby, který výše uvedené informace obsahuje.
Refundace za nevyužité Prémiové členství nebo smazaný profil není možná, jak je uvedeno ve smluvních podmínkách.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
http://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
-----------------------------
Kristyna Literova
st 4. 12. 22:36 (před 12 dny)
komu: be2
Dobrý den,
Zase se budu opakovat. Email od Vás s cenou za prodloužení jsem neobdržela, tudíž jsem Vámi uvedenou informaci nemohla vědět.
Nadále trvám na vrácení stržené částky.
Děkuji
Literová
Odeslané z mého iPhone
-----------------------------
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.