Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,dne 31.9. jsem byl na T-mobile pobočce s tím,že mi končí smlouva a chtěl jsem jí prodloužit. Při té příležitosti jsem založil paušál i synovi. Bohužel jsme narazily na slečnu která tam byla nová a měli jsme problém s přechodem k magentě. Tak nám bylo řečeno na pobočce,ať přijdem za měsíc a pán kolega to napraví. Tak jsem dorazil cca 1.11.na pobočku a pan mi převedl čísla do magenty. S tím že paušál pro syna změní,bude drazí ale lepší. Věřil jsem pánovi,že ví co dělá. Ale bohužel po měsíci mi přišla za tuto změnu,kterou navrhl pan z T-mobile pokuta ve vyšší 2604Kč. Bohužel já vůbec neměl ani ponětí co vlastně dělá a hlavně člověk si myslí,že pán který pracuje na T-mobile pobočce ví co dělá. Bohužel mi bylo po telefonu uděleno,že tuto pokutu musím zaplatit.
Variabilní symbol 9153150604
Ráda bych,aby T-mobil uznal,že za tuto chybu zamestnance T-mobile nemůžu a nepožadovali po mne pokutu ve výši 2604Kč a řešily to se svým zamestnancem.
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokuty za změnu smlouvy (resp. jde patrně o smluvní pokutu za předčasné ukončení předešlé smlouvy), platí, že takováto smluvní pokuta není možná, neboť nikdo nemůže být sankcionován za výkon svého právo ukončit smluvní závazek. Operátor má však v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, právo požadovat za předčasné ukončení smlouvy náhradu, maximálně ve výši 20% ze součtu plateb, které by spotřebitel poskytl ve zbývajícím období, pokud by závazek nezanikl.
Požadování této úhrady za předčasné ukončení smluvního závazku v případě, že je vzápětí poté uzavřen mezi stejnými smluvními stranami závazek obdobný, navíc z iniciativy prodávajícího, a navíc za podmínek pro prodávajícího výhodnějších (např. vyšší cena za tarif), není podle našeho názoru možné vymáhat. Úhrada za předčasné ukončení smlouvy nemá (a dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR ani nesmí mít) sankční povahu, ale povahu kompenzační. Má prodejci kompenzovat výpadek v jím oprávněně předpokládaných příjmech. Pokud spotřebitel ovšem obratem uzavře "náhradní" smlouvu, která tyto příjmy prodejce ještě navýší, není takováto kompenzace nutná.
Pokud spotřebitel s poplatkem (resp. s náhradou) nesouhlasí, měl by jej reklamovat, i za použití námitek, které jsme uvedli výše. Učiní-li tak, ale reklamace bude společností zamítnuta, má možnost obrátit se námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním reklamace ani námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.