Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Dne 26.11.2019 jsem obdržela fakturu za registraci na portálu S-drazby.cz. Byla jsem nemile překvapena stejně jako spousta dalších lidí, kteří zde již stížnost podali přede mnou. Jen za poslední měsíc je evidováno 20 stížností, ač se firma tváří, že jsou klienti s jejich službami spokojeni
Registraci jsem provedla 7.10.2019, protože jsem se chtěla dozvědět více informací o nabízeném bytě. Následoval mail od společnosti, že jsou k dispozici s jejich službami dle aktuálních aukčních podmínek. Tučně bylo zvýrazněno, že mě mohou na dražbě zastoupit a celý proces dražby „zrealizovat“. Samotná registrace neznamená nutnost účasti na dražbě, vždy záleží pouze na mém budoucím svobodném rozhodnutí, zda po obdržení dražební vyhlášky a znaleckého posudku (jen pro registrované) budu mít i nadále zájem o předmětnou nemovitost. O tom, že registrace znamená zaplatit poplatek 5.000 Kč se samozřejmě nezmiňují, protože se dá předpokládat, že by se většina zájemců za tuto částku nezaregistrovala.
Současně s fakturou mi přišla i "Smlouva o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby" a "Oznámení o odstoupení od smlouvy". Proč tuto smlouvu posílají až několik týdnů po registraci?? Od smlouvy jsem hned odstoupila, ikdyž nevím, k čemu mi to bude. Je zde totiž uvedeno, že odstoupení od smlouvy je účinné do okamžiku odeslání znaleckého posudku, který mi poslali při registraci. Ve stejné smlouvě je uvedeno, že registrační poplatek je splatný do 90 dnů od data registrace na www.s-drazby.cz. Proč je tedy na faktuře splatnost do 6.12.2020? Tedy 60 dní od registrace???
Přečetla jsem všechny odpovědi, jak tato společnost reagovala na stížnosti. Samozřejmě všechny zájemce o registraci považuje za blbce, protože nečtou aukční podmínky. Připomíná mi to jednání nechvalně známých šmejdů. I když se ČOI staví na stranu zákazníků, tak se obávám, že pokud fakturu nezaplatím, mohu se pak sama dostat do nějakého registru dlužníků a nakonec mít exekuci já.
zaslání e-mailové informace o nemovitosti
zrušení poplatku
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dodáváme, že vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Dobrý den paní Průšová, v rámci výzvy k úhradě poplatku je v emailu uvedena i cesta, jak náš klient "došel" k registraci a v rámci tohoto zobrazení "cesty" je logicky i odkaz na Smlouvu, toto ale v žádném případě neznamená, že Vám smlouvu posíláme až s výzvou k úhradě. Předsmluvní dokument a Smlouvu máte umístěnou na webu a odkaz na tyto dokumenty máte před samotnou registrací v rámci souhlasu. Exekuce se zatím bát nemusíte, jelikož nařízení exekučního řízení je podmíněno existencí vykonatelné pohledávky, což jak správně uvádí dTest zatím ve Vašem případě není aktuální. Předpokládáme, že návrh na vydání platebního rozkazu bude ve Vašem případě realizován až někdy v lednu, únoru 2020, kdy je nutné v rámci lhůty podat své námitky, tak jak toto radíme všem nespokojeným klientům.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.