Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prosím o radu:
Zakoupil jsem letenky Bratislava-Malta a zpět pro sebe, manželku a tříletou dceru s pojištěním pro zrušení letu ze zdravotních důvodů a s datem odletu z Bratislavy 3.11. Bohužel manželka cca 10 dní před odletem musela nastoupit do nemocnice s vážnými komplikacemi v těhotenství. 29.10. Jsem zaslal přes formulář v aplikaci Kiwi.com žádost o vrácení ceny letenek v angličtině, kde je uvedeno, co manželce je+že je odkázáná na mou pomoc a tím pádem nemůžeme letět. Žádost obsahovala vše co měla, s razítky,podpisy...Kiwi v aplikaci uvádí, že do 10 dní pošle vyjádření a v případě kladného vyřízení do 30 dní odešle peníze. Čekali jsme do 20.11., což je 22 dní, než mi přišel první email (čekal jsem vyjádření) a místo toho mi poslali informace, jak postupovat v žádosti o vrácení peněz-že mám poslat formulář v angličtině přes aplikaci, zkrátka to, co jsem jim už posílal skoro před měsícem. Volal jsem ihned na infolinku, kde mi řekli, že je to omyl a že mou žádost už mají a čekají na vyjádření aerolinek. Na můj dotaz, jak je možné, že to ještě není hotovo po takové době, když udávájí, že to má být do desíti dní, se mě pán na telefonu snažil uklidnit, že případ dává k expresnímu vyřízení do druhého dne a že mě hned následující den někdo kontaktuje. Čekal jsem dalších 9 dní, kdy se nikdo neozýval a volal znova, už značně rozčarovaný a 29.11. mi jiná pracovnice na podpoře řekla opět to stejné, že se omlouvá, že je vše v pořádku a dává to na expresní vyřízení, tentokrát že dostanu odpověď ihned, nanejvýš do pondělí dopoledne. Nyní je pondělí odpoledne a jelikož mi stále nic nepřišlo, volal jsem opět a bylo mi sděleno, že aerolinky se stále nevyjádřily a že se mi ozvou nejspíš následující týden a že nemají žádnou lhůtu na vyřízení. Znamená to tedy, že než mi vrátí peníze nebo alespoň řeknou, zda je vrátí, můžu čekat třeba rok? A když mi zaměstnanci Kiwi několikrát řekli, že to bude vyřízené ihned a není, je to normální? Dá se nějak bránit? děkuji
Kiwi.com zrušený let ze zdravotních důvodů
Vrátit cenu letenek v plné výši, negarantovat v aplikaci vyjádření do 10 dní a vrácení peněz do 30 a písemnou omluvu a vysvětlení, proč byly překročeny všechny lhůty.
|
Tweet |
Ujednají-li si strany možnost zrušení letu pro důvody uvedené v takovém smluvním ujednání, jsou strany následně povinny svůj závazek respektovat. Společnost má tedy povinnost spotřebiteli vrátit peníze za zrušený let, pokud byly z jeho strany splněny ujednané podmínky.
V případě, že se společnost zavázala splnit své povinnosti ze smlouvy do 10, resp. 30 dní, je povinna těchto povinností dostát. V opačném případě se společnost dostává do prodlení. Jestliže nedojde k vrácení peněz ve sjednané době, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nesplnil svůj závazek včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu ke splnění (lze poskytnout i mlčky).
V případě, že peněžní prostředky nebyly dodány ani v náhradní, spotřebitelem poskytnuté lhůtě, jedná se ze strany společnosti o bezdůvodné obohacení, na jehož vydání má dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nárok.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.