Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.10.2019 jsem prostřednictvím e-shopu www.ecowheel.cz uzavřel kupní smlouvu, jejímž předmětem byla 5,5" Elektrická koloběžka EcoWheel S77 - Bílá, číslo objednávky 1627595. Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena pomocí internetu, tj. typického prostředku komunikace na dálku, rozhodl jsem se využít svého práva podle ustanovení § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění od výše uvedené kupní smlouvy odstoupit. (Vlastnosti kolobežky neodpovídaly popisu na internetu. Ani po urgenci emailem nebyl dodán návod k použití.)
Odstoupení od smlouvy, zaslané doporučeně prostřednictví České pošty, si prodávající převzal dne 30.10.2019.
Koloběžka, zaslaná doporučeným balíkem prostřednictví České pošty, byla kupujícím převzata dne 29.10.2019.
14denní termín pro vrácení peněz byl 13.11.2019. Prodávající ani po urgenci několika emaily peníze nevrátil a neustále se jen dotazuje na číslo účtu, vymlouvá na vytíženost, atd.
5,5" Elektrická koloběžka EcoWheel S77 - Bílá
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.