Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje opakovaná žádost odstoupit od smlouvy je zatím neúspěšná - není akceptovaná. Komunikace s firmou velmi pomalá (např. reakce až po 3 týdnech po splnění speciálních podmínek pro odstoupení od smlouvy - např.nafotit zboží). Firma se tváří jako e-shop, ale nechová se tak. Její web je v tomto smyslu klamavá reklama. Nikde se nedočtete o zprostředkování služby, jedině ve smlouvě po jejím důkladném přečtení. Web hovoří o garanci spokojenosti, rychlém dodání a bezproblémovém vrácení peněz. Opakovaně hovoří o garanci spokojenosti, opak je ale zatím pravdou.
Opakované emaily zůstávají dlouho bez odpovědi a pak, pokud přijde odpověď, nereaguje na dotaz, který jsem položila. Odpovědi jsou předepsané a kopírované, nejedná se o individuální řešení vrácení zboží či reklamace.
Informace na webu, že zboží lze zdarma vrátit jsou lživé - není ani uvedena adresa, kam zboží odeslat a hluboko ve smlouvě je odstavec o tom, že zákazník hradí poštovné za vrácení zboží sám.
Především ale nevrácení peněz a pomalé jednání tuto firmu řadí mezi úplné outsidery, pokud se tedy k věci konečně nepostaví.
Nákup oblečení v hodnotě 5850,-
Přeji si, aby firma Vevio.cz - Beast s.r.o. bez dalšího prodlužování akceptovala odstoupení od smlouvy, zaslala adresu pro vrácení zboží a vrátila celou finanční částku.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci.
Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li společnost na dotazy spotřebitele, lze zaslat zboží na adresu sídla společnosti, dle obchodního rejstříku. V případě, že se zboží spotřebiteli vrátí, je třeba uchovat dokumenty, prokazující, že se spotřebitel pokoušel svou povinnost splnit.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.