Společnost


STABIL ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:117
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

78%
22%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#37600Nedodaná řádná faktura za el. energii 2018-2019 nevrácený přeplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2019, před 5 lety

Rudolf Touška

Znění stížnosti

Na základě aukce se stala mým dodavatelem el. energie StabilEnergy s.r.o. se zahájením dodávky 1.9.2017 se smlouvou na 3 roky.Po dvou letech od 1.8.2019 jsem byl přidělen dodavateli Zelená elektřina a to bez mého souhlasu.Do dnešního dne 8.12.2019 jsem neobdržel fakturu ani přeplatek za období 2018-2019 i když Satbil Energy mně v září 2019 informoval o tom že mi bude odesláno konečné vyúčtování, kde budou zahrnuty veškeré přijaté zálohové platby,které nebyly doposud vyúčtovány.
O problému jsem e.mejlem a doporučeným dopisem informoval Stabil, leč marné. Problém jsem sdělil i stávajícímu dodavateli Zelená elektřina s tím, že budou urgovat u Stabil Eergy zaslání faktury. Urgovali dvakrát a zase nic.Mám pocit, že o přeplatek přijdu.
S pozdravem Rudolf Touška


Požadované řešení

Požadované řešení: Zaslat fakturu za období 2018/19 a vrácení přeplatku za dané období.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2019 12:57, před 5 lety

Společnost STABIL ENERGY s.r.o. na svých stránkýách informuje, "že společnost Zelená Elektřina s.r.o. převzala od společnosti STABIL ENERGY s.r.o. do své správy Vaše odběrné místo. Převodem zákaznického portfolia se pro Vás nic nemění."

Dle § 11a odst. 1 zákona č. 458/2000, energetický zákon, je dodavatel povinen změny podmínek dodávek elektřiny nebo plynu uveřejnit a oznámit svým zákazníkům způsobem sjednaným ve smlouvě nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti. Za změnu podmínek lze považovat i změnu smluvní strany (změnu dodavatele). Pokud společnost změnu oznámila řádně, tedy alespoň 30 dnů před 1. 8. 2019, mohl spotřebitel od smlouvy odstoupit do 10 dne před změnou smluvních podmínek.

Pokud však společnost spotřebitele včas neinformovala, je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data změny smluvních podmínek (tj. do 3 měsíců od 1. 8. 2019). Odstoupení je účinné k poslednímu dni kalendářního měsíce, ve kterém bylo doručeno příslušnému dodavateli.

Neposkytnutí informace dle § 11a odst. 1 energetického zákona je rovněž přestupkem, za který může společnost Energetický regulační úřad udělit společnosti sankci (https://www.eru.cz/-/elektronicka-podatelna-eru-e-podatelna-).

Společnost je rovněž povinna spotřebiteli poskytnout konečné vyúčtování dle § 15 odst. 3 vyhlášky č. 70/2016 Sb.

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci a písemně informovat spotřebitele o jejím vyřízení do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.

Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2020 17:46, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.