Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mrzí mně přístup společnosti Rieker v záležitosti reklamace obuvi. Tuto značku si kupuji pravidelně a dosud jsem byla spokojená.
V březnu 2019 jsem si koupila vycházkovou kotníčkovou obuv, kterou jsem nosila krátce na jaře a potom na podzim - celkem asi 4 měsíce nošení (samozřejmě mám více párů obuvi, takže jsem tyto nenosila každý den). Reklamovala jsem vadu materiálu - rozlepení svršku a spodku obuvi a olupování povrchové úpravy.
Řádná reklamace nebyla uznána, vyjádření zní: "Obuv je totálně zdevastována a spotřebována nesprávným a nešetrným zacházením". Je možné, aby byla obuv za 1 400 Kč totálně zdevastována za 4 měsíce nošením do práce?
Myslím, že materiál by měl vydržet déle. Ráda bych si kupovala boty této značky i nadále, ale s vyjádřením k reklamaci nemohu souhlasit.
Vycházková kotníčková obuv V7331-45
Požaduji v souladu se zákonem o ochraně spotřebitelů výměnu zboží, příp. odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.