Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, již téměř půl roku se handrkuji s pojišťovnou Generali, kuli vypovězení smlouvy. Přibližně v září jsem telefonicky nahlásil pojistnou událost, s tim že si nejsem jistý zda po mě bude zaměstnavatel škodu vymáhat (až asi po 3 telefonátu s operátorem jsem zjistil, že škodu jsem měl nahlásit, až poté co mi zaměstnavatel dá rozhodnutí o úhradě škody.). Poté mi přišlo oznámení o zániku pojistné smlouvy, dle všeobecných pojistných podmínek, kde je uvedeno, že jedna ze stran může odstoupit mimo jiné od smlouvy do jednoho měsíce od písemného nahlášení pojistné události. U pojišťovny jsem rozporoval, že nenastal důvod vypovězení smlouvy, jelikož jsem písemně pojistnou událost neohlásil ( pouze telefonicky a došlé formuláře jsem ještě nevyplnil a ani neposlal zpět)' jak je uvedeno v pojistných podmínkách. I přes tento rozpor trvají na vypovězení smlouvy. Je možné se oproti vypovězení smlouvy nejak bránit? Dekuji Mottl.
Pojištění odpovědnosti zaměstnance.
Jestli je možné vypovědět smlouvu, když mají ve všeobecných podmínkách že smlouvu lze vypovědět pouze při písemném ohlášení pojistné události, ke které nedošlo.
|
Tweet |
Ve stížnosti není upřesněno, kdy přesně byla pojišťovací smlouva sjednána, proto řešení zahrnuje (pouze) poslední tři varianty obchodních podmínek společnosti.
V roce 2018 a 2019 platných a účinných obchodních podmínkách společnosti vztahujícím se k pojištění odpovědnosti z výkonu povolání (dostupné z: https://www.generaliceska.cz/dokumenty-podle-produktu) je uvedena možnost jednostranné výpovědi pojistné smlouvy ze strany pojišťovny nebo pojistníka. Konkrétněji: "do 3 měsíců ode dne oznámení vzniku pojistné události s výpovědní dobou 1 měsíc, která běží ode dne doručení výpovědi." Smlouvu lze z tohoto důvodu vypovědět, nikoliv od ní odstoupit. Písemná forma oznámení není dle obchodních podmínek dostupných na webových stránkách společnosti nezbytnou podmínkou pro možnost smlouvu vypovědět.
Obchodní podmínky společnosti naopak v čl. 6 odst. 2 uvádějí, že: "písemnou formu nevyžaduje oznámení pojistné události".
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Stejně tak má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Kanceláři ombudsmana České asociace pojišťoven. Více informací na: https://www.ombudsmancap.cz/reseni-sporu/informace-o-adr
Dobrý den, pane Mottle,
ve svém vyjádření neuvádíte číslo pojistné smlouvy, nicméně záležitost se nám podařilo dohledat. Dle našich záznamů byla záležitost řešena v rámci stížnosti, na kterou jste obdržel odpověď.
V případě, že opakovaně nesouhlasíte s naším stanoviskem, můžete se obrátit na e-mailovou adresu ombudsman@generaliceska.cz.
Se souhlasem České národní banky došlo ke spojení aktivit společností Generali Pojišťovna a.s. a Česká pojišťovna a.s. Na českém trhu tak od 21. 12. 2019 působí Generali Česká pojišťovna a.s.
Děkujeme Vám za pochopení.
Bc. Barbora Andrýsková
Specialista pro stížnosti klientů
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: