Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#37615Neoprávněná Výzva k úhradě 5000,-Kč za účast v aukci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.12.2019, před 5 lety

Bohumila Koutecká

Znění stížnosti

Syn se chtěl pouze informovat ohledně prodávané nemovitosti, která se nachází v naší vesnici na serveru sreality.cz
Syn se dotázal na Sreality na nemovitost a z nepochopitelných důvodů se ozvala společnost Centrum aukcí.cz s.r.o.,že pomůže s vyřizováním, aniž by touto službu syn vyžadoval.
Dražbu prováděl jiný exekutor, kde se syn registroval. Po měsíci, kdy aukce skončila mu na email přišla výzva k úhradě za poskytnuté služby od společnosti Centrum aukcí, kterou vůbec nekontaktoval..

Syn je student a nemá žádný příjem, tudíž nemůže platit poplatky, na které předem nebyl upozorněn. Nebyl ani upozorněn na to, že uzavírá smlouvu za 5000,-Kč za poskytnutí nepravdivých a zavádějících informací o objektu.
Nemovitost známe, bydlíme blízko ní.
Pokud takto obdrží každý zájemce fakturu na uvedený obnos, pak jde o neoprávněné obohacování, protože zaplatí dle smlouvy ten, který koupí nemovitost a zároveň každý účastník 5000,-Kč.
Tato společnost podvodně vymáhá peníze, i když je nikdo nekontaktuje.
Posílám syna nahlásit podvod na Policii ČR.
Mgr. B. Koutecká


Požadované řešení

Zaslat všechny stížnosti na policii ČR.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2019 08:07, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitele a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Pokud se spotřebitel domnívá, že by popsaným jednáním mohlo dojít ke spáchání trestného činu (nebo jeho pokusu), je možné obrátit se na Policii ČR.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.12.2019 09:37, před 5 lety

Dobrý den paní Mgr., k Vaší stížnosti: inzerci na sreality.cz zadává a platí společnost centrum aukci.cz, s.r.o., tudíž je více než logické, že jsme se Vám ozvala naše společnost a nikoliv sreality. Toto je úplně normální forma komunikace, zadavatel inzerce kontaktuje zájemce. Na skutečnost, že nejsme dražebníkem ani vyhlašovatelem dražby je opakovaně upozorňováno jak v inzerci, tak v emailové komunikaci. Skutečnost, že je syn student, nehraje v tomto případě roli. Nemáte pravdu, že kontaktujeme klienty, kteří nemají zájem o naše služby, opak je pravdou, klienti logicky kontaktují nás. Pozor na Vaše veřejná vyjádření o našem podvodném jednání, nikdy nebylo prokázáno, do emailu Vám pošleme judikaturu, která hovoří o tom, že Vy se můžete naopak dopouštět protiprávního jednání svými nepodloženými veřejnými vyjádřeními. Jinak je správné, že pokud máte Vaše pochybnosti, tak opravdu ať naše jednání prověří všechny možné kontrolní a dozorové orgány ČR, nejsme proti, protože jsme opravdu toho názoru, že nečiníme ničeho, co by bylo v rozporu s dopadajícím právním řádem ČR, naopak máme k dispozici pravomocnou judikaturu, která hovoří 100% v náš prospěch při uzavření podobné smlouvy na stejném webu, jen plnění bylo 15x vyšší než řešený poplatek, ale forma, způsob uzavření smlouvy úplně totožný. Pokud budete potřebovat pro PČR nějaké další dokumenty, včetně digitální stopy, IP adresy v rámci registrace, popř. historii emailové komunikace, napište nám, ať je Vaše podání kompletní, popř. to vše rádi doplníme z naší strany na jejich výzvu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
8.12.2019 19:56, před 5 lety


Bohumila Koutecká

Hodnocení: