Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.10.2019 jsem na prodejně 4M elektro Pavela reklamovala dotykový tablet. Vzhledem k tomu, že mě o výsledku reklamace nikdo neinformoval, jsem se dne 20.11.2019 dostavila osobně na prodejnu, kde mi bylo řečeno, že SMS zpráva mi byla poslána. Následně paní prodavačka zjistila, že SMS poslala na jiné tel. c., tudíž mi dala za pravdu, že mě opravdu nikdo neinformoval. Po konzultaci s ČOI jsem se rozhodla odstoupit od smlouvy, ta ale nebyla prodávajícím převzatá. Zaslala jsem ji proto doporučené poštou na adresu prodejce. Po pár dnech jsem obdržela dopis, kde se prodejce zaštiťuje ČOI - cituji ,,Vaše odstoupení od kupní smlouvy pro nevyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě ze dne 22.11.2019 po konzultaci s ČOI neakceptujeme" , navíc mi prodejce vyhrožuje účtováním skladného , ode dne 4.12.2019, ve výši 50kc/ den .
Dotykový tablet Umax VisionBook 8Q plus, bílý
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní částky 1999kc .
|
Tweet |
Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu je prodejce povinen informovat spotřebitelku o vyřízení reklamace. Cit. rozsudek sp. zn. 33 Cdo 3228/2009: Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.
Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebitelce umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.
Zaslala-li spotřebitelka již odstoupení od smlouvy, platí, že při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že zásilka řádně došla (§ 570 občanského zákoníku) a odstoupení od smlouvy bude vůči prodávajícímu účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.