Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti Lepší.tv byla objednána služba na 1 měsíc za 1 Kč. Po 30 dnech byla služba prodloužena bez upozornění o končící lhůtě a následujícím stržení vyšší částky a z účtu zákazníka strženo 418,- CZK. Společnost se vyjádřila tak, že je toto uvedeno v obchodních podmínkách a zákazník má možnost automatickou platbu zrušit v průběhu 30 dní, dále odmítá věc řešit. Mailem je konkrétní zákazník pouze informován o proběhlé platbě, není přiložena platná Smlouva. Platba proběhla v noci, po cca 6 hodinách (okamžitě při zjištění) byla služba zrušena, nebyla a nebude nevyužívána.
Ve smlouvě, kterou zákazník čte pouze PŘED první platbou (1 CZK) není specifikace služby dostatečná - např. je uvedena pouze jedna služba, ačkoliv po 30 dnech zákazník platí za služby 2 (Lepší.TV + HBO)
Rádi bychom se zeptali, zda existuje zákonný způsob, jak vymáhat vrácení alespoň poměrné části platby za nevyužívanou službu.
Programový balíček Lepší.tv (bez bližší specifikace obsahu balíčku ve smlouvě)
Vrácení peněz (nebo poměrné části) za nevyužívanou službu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období.
Samotná prolongace (prodloužení) smluvního vztahu není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
V daném případě by tedy záleželo na formě upozornění. Pokud společnost před uzavřením smlouvy spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.