Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
4.12.2019 mi společnost doručila poničený balík, který převzali do přepravy již 28.11.2019. Při převzetí jsem si poničené krabice bohužel nevšimla, dopravce mě na poškození neupozornil.
Doma jsem obsah rozbalila a zjistila škodu. Jedná se o fotoobraz z vlastní fotografie, který byl objednaný u společnosti Dastax. Kontaktovala jsem po rozbalení ihned dopravce, ten sdělil že se mám obrátit na společnost Dastax.
Společnost Dastax mi reklamaci neuznala. Od smlouvy prý odstoupit nemohu, protože se jedná o zakázkové zboží. Nevím, po kom mám tedy škodu vymáhat? Děkuji
Fotoobraz v hliníkovém rámu na desce gatorfoam
Požaduji doručení nového, nepoškozeného, identického fotoobrazu ve stejných rozměrech, ve stejné kvalitě.
|
Tweet |
Vady zboží při převzetí věci je třeba vytknout prodejci, se kterým spotřebitel uzavřel kupní smlouvu a který zodpovídá za stav zboží do doby předání. Případnou náhradu škody s přepravcem si už řeší sám prodejce, který je ve smluvním vztahu s přepravcem na základě zasílatelské smlouvy. Spotřebitel je ve smluvním vztahu pouze s prodejcem na základě kupní smlouvy. Je tedy třeba reklamovat vady zboží u prodejce a požadovat nápravu.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, může spotřebitel věc reklamovat. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat opravu věci nebo dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou mezi prodejcem a spotřebitelem, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.