Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zákazníkem této společnosti jsem byla v době 11.4.2016 do 15.4.2019. Od 9.6.2019 obsáhlou e-mailovou korespondencí se dožaduji vyúčtování odběru plynu, které k dnešnímu dni nebyla tato společnost schopná vyřídit. Poslední vyúčtování mi bylo doručeno dne 12.7.2018. Mám za to, že společnost přeplatky klientům vracet nehodlá.
Řešení spatřuji v brzkém vystavení a doručení vyúčtování.
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Společnost je rovněž povinna spotřebitelce poskytnout konečné vyúčtování dle § 15 odst. 3 vyhlášky č. 70/2016 Sb.
Pokud spotřebitelce nebylo dodáno vyúčtování, měla by spotřebitelka uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci a písemně informovat spotřebitelku o jejím vyřízení do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebitelce náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Nebude-li spotřebitelce vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.