Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.12. 2019 jsem se obrátil v souladu s výše zmíněnými podmínkami prostřednictvím k tomu určené infolinky 810555810 na společnost LG s tím, že si přeji využít služby servisu u mě doma. Nastínil jsem dle svých možností povahu závady (podle čl.2 podmínek služby), tedy domnělou závadu TV vstupů/portů u zakoupené televize LG OLED 55C8PLA, která je stále v záruce.
Očekával jsem, že ke mně bude v souladu s podmínkami vyslán servisní technik, aby na místě odborně zhodnotil povahu závady a rozhodl, zda je možné závadu opravit na místě, nebo je nutné TV převést na vlastní náklady do servisního střediska.
Ve skutečnosti mi ale bylo operátorem infolinky řečeno, že se služba na závadu nevztahuje a nikoho ke mně nepošle. Dle mého výkladu tím došlo k porušení povinnosti ze strany společnosti LG. Operátor totiž zcela předčasně a nepodloženě vyvodil závěr pouze z mého laického pozorování závady. Pasoval se tak do role, která dle podmínek služby náleží výhradně vyslanému pracovníkovi do místa bydliště. Podobně pak bylo postupováno ze strany pracovníků zákaznického centra společnosti LG, když jsem se na ně posléze písemně obrátil.
https://www.lg.com/cz/podpora/dodatecna-podpora/oznameni-detail/CZNTC180329123260?currentPage=1
Požadují, aby společnost LG dostála svým povinnostem, ke kterým se zavázala ve výše zmíněných podmínkách služby “servis u vás doma” a domluvila se mnou termín návštěvy servisního technika/jiného pracovníka v místě mého bydliště.
|
Tweet |
U průběhu reklamace platí, že ze zákona probíhá zásadně u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Pokud prodejce garantuje ve smluvním ujednání se spotřebitelem pro spotřebitele výhodnější řešení (kupř. oprava v místě bydliště spotřebitele), pak ho dané ujednání zavazuje dle sjednaných podmínek. Podmínky servisní služby Servis u vás doma jsou zveřejněny na https://www.lg.com/cz/podpora/dodatecna-podpora/oznameni-detail/CZNTC180329123260?currentPage=1
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.