Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Doposud nebyla vrácena vratná kauce ve výši 10 000 kč.
Smlouvu s oxo auto jsme nepodepisovali.
Jediným dokladem je
1)úhrada vratné kauce, 20.5.2019 částka 10 000 kč
2)předávací protokol k zapůjčenému vozu BMW I3 elektromobil 21.5.2019
3)úhrada 712 kč na účet oxo auto,za ujeté kilometry 11.6.2019
Zapůjčení vozidla, vrácení vozidla - předávací protokol o vrácení vozidla, doplatek za ujeté km, vše proběhlo v pořádku.
6 měsíců čekáme na vrácení vratné kauce.
Smlouvu jsme nepodepisovali.
Vratnou kauci jsme uhradili na výzvu společnosti před zapůjčení vozidla.
Od 11.6.2019 Vůbec nikdo nereaguje.
Zaslali jsme 8 emailů s prosbou o vrácení vratné kauce.
25.7.2019 Majitel, pan J. odpověděl,
jakmile se vrátím z dovolené zjistím podobnosti a dám Vám vědět.
Děkuji.
J.
Netuším, proč nikdo nereaguje. 3 x jsem s panem J. mluvil, a vždy slíbil vyřešení.
Dle právníka došlo k plnění na obou stranách, bez podpisu smlouvy.
Nenašli jsme ale na jejich stránkách žádnou zmínku o tom, že mohou vratnou kauci pozdržet až 300 dnů.
https://www.slevomat.cz/akce/1370200-pujceni-elektromobilu-bmw-i3-az-na-30-dni?tab=hodnoceni#obsah
Tuto informaci jsem si přečetl až ze stížnosti od jiného zákazníka, který si stěžoval na stránkách slevomatu.
Přeji hezký den
Petr Nový
https://www.slevomat.cz/akce/1370200-pujceni-elektromobilu-bmw-i3-az-na-30-dni?tab=hodnoceni#obsah
Okamžitě vrátit vratnou kauci plus úroky z prodlení.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel splnil smluvní podmínky pro vrácení kauce, je společnost povinna mu částku vydat. Pokud tak neučinila ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení a spotřebitel je oprávněn účtovat si úrok z prodlení ve sjednané, nebo zákonné výši.
Drží-li společnost částku i nadále, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Vzor výzvy k vydaní bezdůvodného obohacení je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Spotřebitel rovněž může podat žalobu soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.