Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V dname eshopu jsme objednala lego harry Potter za akční cenu 1579kč,obkednavka přijata a potvrezana emailem. Po několika hodinách přišlo ovšem storno objednávky, že uvedená cena byla chybná.
Cena byla navýšena na 2700kč.Slusne jsem požádala o dodání zboží za mnou objednanou cenu, ovšem že strany prodejce přišla jen arogantní odpověď.
Cena nebyla neúměrně snížená jako např. Na 1kc aby mi bylo jasné že se jedná o technickou chybu.
Mám právo na zboží za cenu jakou jsme jej objednala a na jakou mu přišla potvrzena objednávka???
Děkuji za Vaši odpověď
Objednané zboží na eshopu
Mám právo na zboží v ceně jakou bylo objednáno a na jakou prisel potvrzovací email?
|
Tweet |
Uzavřou-li spotřebitel s podnikatelem kupní smlouvu, tato smlouva je zavazuje a jsou povinni vzájemně si poskytnout ujednaná plnění. Není možný postup prodejce, kterým by po uzavřením bez zákonného důvodu navýšil spotřebiteli původně sjednanou kupní cenu.
Pokud by prodávající uvedl cenu za zboží ve výši, která se průměrně rozumnému člověku (§4 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), resp. průměrně rozumnému spotřebiteli, musí jevit jako evidentně nesprávná a která je u zboží vzhledem k jeho povaze a vlastnostem uvedena pouze nedopatřením, vůbec platně nevznikla kupní smlouva. Prodávající totiž neprojevil (při určování ceny) svou skutečnou a vážnou vůli (§ 552 občanského zákoníku). Je velmi individuální, kdy je uvedená cena posouzena už jako evidentně nesprávná, vždy je však nutné uplatnit pohled průměrného spotřebitele. V řešené věci zastáváme názor, že pokud se jednalo o zboží s hodnotou 2 700,- Kč a prodejcem uvedená cena byla zhruba 1 600,- Kč, nejedná se o zjevnou chybu a vznikla platně kupní smlouva.
Vznikla-li platně kupní smlouva a spotřebitel již plnil (zaplatil), má právo na dodání objednaného zboží. Prodejce je povinen splnit dluh ve sjednané době, jinak se dostává do prodlení. Nebyla-li doba ujednána, plní prodejce bez zbytečného odkladu po vyzvání spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
jsem rád, že se na naše doporučení zákaznice obrátila na vaše sdružení dTest.
Zasílám naše vyjádření včetně vložených emailů.
Zákaznici jsme v co nejkratší době vyrozuměli o chybě, stornu objednávky a také se omluvili (obj. 6.12.2019 21:07 /pátek večer mimo standardní pracovní dobu/, náš email o stornu 6.12.2019 21:53).
"Vážený zákazníku,
vaši objednávku č. 2019070657 jsme STORNOVALI z důvodu chybné ceny způsobené technickou chybou. Omlouváme se za komplikace.
<<
Email byl možná strohý, ale zaslaný co nejdříve stejný den večer (konkrétně za 47 minut), aby si mohl zákazník případně nakoupit jinde. Tvrzení "po několika hodinách" je nepřímou (taktizující) manipulativní technikou pisatelky.
Brzy na to přišel vydíravý email zákaznice 6.12.2019 22:02.
"Dobrý den,
Podle čoi mám na zboží nárok za Vámi uvedenou cenu, cena byla snížená tudíž v akci.
Prosím tedy o její zaslání za Vámi nabízenou cenu,aby se nemusel dávat podnět na klamani spotřebitele."
Na nějž jsme opět promptně odpověděli v 6.12.2019 22:19 (nemyslím si, že jakkoli arogantně):
"Dobrý večer, Adélo,
Jednalo se o zjevnou chybu, zboží nebylo nikde označeno jako akce, výprodej a pod., chybně (nižší) byla uvedena i běžná cena. Jedná se o zboží nové, bez vad a nedostatků.
Jednalo se o technickou chybu a tedy nikoli o klamáni spotřebitele.
Pokud máte o zboží stále zájem, prosím o vytvoření nové objednávky.
Pokud nesouhlasíte, můžete se obrátit na poradnu sdružení dTest na ochranu spotřebitelů nebo na již Vámi zmiňovanou ČOI, resp. ADR.
Ještě jednou se omlouvám a přeji klidné a pohodové Vánoční období.
S pozdravem
Martin Kýjonka,
Capi-cap.cz"
Chyba se nestala naší vinou, ale chybou externího nástroje. Zákaznice k nám přišla ze srovnávače cen (Google Nákupy), takže mohla jasně vidět, že běžná cena nikde na českém trhu není nižší než 2.400 Kč. Jedná se o nové zboží, žádané a v předvánočním období i nedostatkové, tzn. že zde není žádný racionální důvod očekávat takové neúměrné snížení ceny.
Produkt nebyl označen žádným štítkem AKCE, SLEVA, VÝPRODEJ nebo podobně, jak jinak označujeme produkty akční, výprodejové nebo s poškozeným obalem. I proto je tvrzení zákaznice "za akční cenu" opět manipulativní.
Tento produkt si bohužel během chvilky objednalo více zákazníků, kteří reagovali "Nám se sice ta cena zdála podezřele nízká, ale tak jsme to zkusili". Žádná z těchto objednávek nebyla zaplacena předem, což jinak zaplatí standardně 2/3 zákazníků. Což je další znak toho, že se jim cena zdála podezřelá a nechtěli riskovat platbu předem.
Proto jsem názoru, že se jednalo o zjevnou chybu, která se průměrně rozumnému člověku musí jevit jako evidentně nesprávná a která je u zboží vzhledem k jeho povaze a vlastnostem uvedena pouze nedopatřením a tedy k uzavření kupní smlouvy NEDOŠLO.
Martin Kýjonka,
Capi-cap.cz
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat na vyjádření společnosti. Vzhledem k výše uvedené komunikaci žádáme spotřebitelku o uzavření stížnosti.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.