Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
S manželkou jsme 4.12.2019 koupili v prodejně v Karviné optickou myš a pevný disk, konkrétně WDBUZGO0010BBK, který je na stránkách OKAY nabízen za 1465,-Kč. Tento produkt nebyl objednán přes web, ale vybírali jsme si ho přímo na prodejně OKAY v Karviné. U prodávaného HDD nám prodávající prezentovala u verze s kapacitou 1Tb cenovku ve výši 1499,-Kč. Bohužel, až když jsme přijeli domů, tak jsem při kontrole účtenky zjistil, že prodávající mám, zúčtovala za HDD 1699,-Kč, tedy o 200,-Kč více. Tento rozpor jsem se pokusil konzultovat telefonicky s prodávající, ale ta mi namítla, že se nižší cena týkala verze 0,75TB, omlouvala se a nabídla mi, ať se vrátím na prodejnu a že se pokusí to přefakturovat. To je pro mě a mou manželku nepřijatelné, protože bydlíme v jiném městě a z hlediska cestovních nákladů a ztráty času by to bylo nesmyslné, avšak každopádně se cítíme jednáním prodávající podvedeni. Konkrétně se jedná o daňový doklad č.: F032338616 ze 4.12.2019 vystavený na celkovou částku 1958,-Kč, který platila manželka svou debetní kartou. Tentýž den jsem napsal stížnost do příslušného formuláře na stránkách OKAY, ale dosud žádná reakce a jejich deklarovaný kodex prostě ignorují. Nevím, jestli jsou takové podvody v OKAY běžně tolerovány, ale nepravdivé výmluvy prodávající o jiné kapacitě disku a její manipulace s cenovkami s nesprávně (klamavě) uvedenými informacemi (bylo uvedeno, že cena 1499,-Kč je slevou z původní ceny nesmyslně převyšující částku 2300,- Kč) mě vedou k podezření, že se jedná o běžnou praxi v této prodejně společnosti OKAY, s.r.o. Pro vaši informaci, cena tohoto HDD 1465,-Kč uvedená na stránkách přibližně odpovídá cenám jiných prodejců, a manželka přistoupila na cenu 1499Kč uvedenou na cenovce u zboží v prodejně, avšak prodávající naúčtovala cenu o 200Kč vyšší, čehož jsem si všimnul až doma. Prodávající zřejmě využila faktu, že jsme oba senioři starší 60. let a že se mám nevyplatí cesta zpět a reklamovat pouhých 200,-Kč. Oddělení stížností na můj podnět dosud nereagovalo. Myslíte si, že by společnosti OKAY, s.r.o. mělo procházet takové "šmejdovské" jednání? Myslíte, že by bylo žádoucí ověřit praxi v této prodejně? Prodej by proveden paní mající na starosti pokladnu a mobilním telefonním číslem uvedeným na účetním dokladu (kopii vám na požádání můžu poslat).
Nákup 2,5TB HDD - typ WDBUZGO0010BBK na prodejně OKAY s.r.o. v Karviné
Zamezit podvádění zákazníků, zejména seniorů provedením kontroly prodeje 2,5TB HDD, tedy cen deklarovaných u zboží na prodejně (včetně klamavého údaje o slevě) a cen účtovaných na daňovém dokladu.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Pokud nabízí prodejce spotřebiteli "smírné vyrovnání" za svou vlastní chybu, měl by zároveň respektovat přání spotřebitele vyřídit toto vyrovnání (je-li to možné) již dálkově a nezatěžovat spotřebitele dalšími náklady spojenými s cestováním.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.