Společnost


STABIL ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:117
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

78%
22%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#37741Odpojení plynoměru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2019, před 5 lety

Šárka Žižková

Znění stížnosti

Přidávám taky jeden případ. Nám poslali upozornění, že máme platit jinam pouze mailem, na žádost, aby nám poslali informace písemně poštou žádná reakce. Jak můžu v dnešní době vědět, že budu posílat na správné číslo? Mám posílat 3500,- někam co mi nějaký pán pošle mailem? Oficiálně nám nic nepřišlo, i když uvádí Stabil na svých stránkách, že to pošle. Platili jsme tedy stále na stejný účet. Komunikace s nimi žádná, jde o naprosto nekontaktní firmu. Na telefon se nelze dovolat, zkoušeli jsme to s manželem 3 dny bez výsledku. Na mail nereagují také, i když mi poděkovali a že se ozvou. Teď v zimě a s malým dítětem je to fakt super, mít barák bez tepla a teplé vody. Vůbec nevíme co dělat. Šli jsme do jiné společnosti, aby nás připojili, ale i když nás Zelená elektřina odstřihla, jsme stále na ní a jinam se připojit nelze. Na ERÚ nám řekli, že takových případů mají víc, ale že nemůžou nic dělat.
Evidentně jde o téměř stejnou firmu se stejnými praktikami. Spousta lidí je nespokojená, ale u nás si může toto dovolit. Žádná upomínka, žádné upozornění nic. Platili jsme každý měsíc. Normální by podle mě bylo, že když se přechází na jinou firmu, tak mi pošlou vyúčtování a dopis o přechodu s jiným splátkovým kalendářem a číslem účtu. To se nestalo. Takže co teď?


Produkt

Dodávka plynu


Požadované řešení

Myslím, že by bylo solidní jednání, kdyby se firma ozvala a navrhla nějaké řešení. Odpojení plynoměru bez jakékoli komunikace není řešení. My potřebujeme plyn a firma peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.1.2020 12:09, před 5 lety

V uvedeném případě se jedná o jednostrannou změnu "jiných smluvních podmínek", kterou upravuje § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon. Pro pořádek uvádíme, že jednostranná změna smluvních podmínek není oprávněním dodavatele "ze zákona", ale její možnost musí být sjednána ve smlouvě. Teprve až samotné "provedení" změny upravuje energetický zákon (citovaný výše). V tomto zákoně není upravena forma, ve které musí být změna spotřebiteli oznámena. Způsob provedení (forma) změny musí být sjednán ve smlouvě.

Ve vztahu k energetickému zákonu je pak ustanovení § 1752 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve vztahu obecné (občanský zákoník) ke speciálnímu (energetický zákon). Avšak rovněž i toto ustanovení o formě, ve které musí být změna spotřebiteli oznámena, mlčí.

Proto je nutné formu takového oznámení podrobit obecným korektivům soukromého práva (zejm. přiměřenost), smyslu a účelu první úpravy ochrany spotřebitele. Je také nutné překontrolovat smlouvu, zda byla dodržena forma oznámení o změně v ní ujednaná.

Pokud by nebyla platně provedena změna smluvních podmínek (např. ve smlouvě je jako forma pro oznámení o jednostranné změně sjednán doporučený dopis), pak se spotřebitel, pokud zasílá platby na původně sjednaný účet, chová v souladu se zákonem. Naopak dodavatel, který takto nedůvodně neplní své povinnosti, podle našeho názoru porušuje své smluvní závazky, čímž porušuje smlouvu. Zároveň vzniká na jeho straně bezdůvodné obohacení (blíže § 2991 a následující občanského zákoníku), na jehož vydání má spotřebitel nárok. Pokud poskytovatel podstatně poruší smlouvu, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy. Podstatné porušení je dle § 2002 občanského zákoníku "takové porušení, o němž strana porušující svou povinnost ze smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala."

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2020 20:21, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.