Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:257
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:20
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#37752Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2019, před 5 lety

Lucie Myslivečková

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o vyřešení mého problému.
V srpnu 2019 jsem na prodejně v Letňanech zakoupila mobilní telefon, který byl vystaven. Na konci listopadu se na telefonu objevila vada baterie. Telefon jsem šla 26.11 reklamovat se všemi doklady, které dokazují kdy byl telefon zakoupen. Dne 6.12 mi telefon z reklamace byl vrácen se závěrem, že nesplňuje podmínky reklamace, protože datum aktivace telefonu (jedná se o IPhone X) se neshoduje s datumem koupě, tudíž nemám nárok na záruční opravu. Tím jsem se dozvěděla že telefon byl aktivován rok a půl před mojí koupí, na což jsem při koupi upozorněna nebyla.
V tuto chvíli jsem 13 dní bez telefonu, pro prodejnu s uzavřenou reklamací, když při opětovné reklamaci opět poběží doba 30 dnů a závěr servisu bude opět stejný, v tuto chvíli je s prodejnou řešení v nedohlednu.
Předem děkuji za odpověď
Hezký den


Produkt

iPhone X


Požadované řešení

Ráda bych vracení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2019 14:08, před 5 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2020 15:24, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.