Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, z okay.cz - e-shop jsme si objednali postel č.objednávky 9919406724. Dnešního dne přivezl dopravce zboží a ihned před domem mně informoval, že je zboží poškozené již ve vozidle, toto jsem nafotil a oproti podpisu poškozeného zboží nepřevzal. Nicméně jde o nastalou situaci, kterou jsme řešili vyhozením staré postele a niní před svátky budeme s přítelkyní zřejmě spát na zemi... Objednávku jsem ihned přes operátora přeobjednal znovu (postel již od začátku plně uhrazena bankovním převodem) navíc k nákupu byl výnos zdarma, který již v akci není. Operátor ochotný, ale nebyl schopen nijak zařídit uspíšení dovozu nové nepoškozené postele na uvedenou adresu. Proto žádám o co nejbližší možný termín dodání zboží.
Děkuji s pozdravem K.
OKAY.cz, objednavka c. 9919406724
Zaslání nového zboží v co nejkratším terminu ( nemáme kde spát) !!!
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě (viz § 19 zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velmi se omlouváme za nepříjemnosti.
Protože nám záleží na Vaší spokojenosti, ihned po přijetí zásilky a Vašem upozornění jsme na Vaši adresu expedovali nový, nepoškozený kus, který Vám byl doručen 20.12.2019.
Děkujeme za Váš nákup.
S pozdravem
OKAY CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.