Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mým rodičům důchodcům, se představil jako Energy Bohemia a že probíhá soutěž v energií, hlavně za společnost Bohemia Energy a že je chtějí zařadit do soutěže. Ofotil si inkasní placení elektřiny, fakturu vyúčtování od Bohemia a ujišťoval, že se jedná o soutěž.
O změně dodovataele se nezmínil a důchodci mu uvěřili. Podepsali
19. 11. 2019 smlouvu "Objednávka o zajištění výhodných dodávkách energie" (dále jen Smlouva"). 14 denní lhůta výpovědí vypršela a dnes volali,že bude sankce,když nesplní dané podmínky, kopii vyfakturování elektřiny a kopii inkasa-platby, sankce je 5 000,-. Prosím poraďte, co s tím.
Můžu vypovědět smlouvu(objednávku) bez sankce?
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), případně distančním způsobem (telefonicky, skrze internet), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, viz § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a § 11a odst. 2 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon.
Dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.