Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na internetovém obchodě nakupka.cz jsem objednal benzínový kultivátor. Od začátku jsou s ním problémy, dvě reklamace probedli. Třetí reklamace už nikdo nereaguje.
Navíc mám zaplacenu službu profiservis, kdy se má porouchané zboží vyzvednout u majitele. Službu mi odmítají poskytnout.
Jediná reakce z jejich strany byla, abych si kultivátor zavezl do servisu.
Benzínový kultivátor PowerPlus POWXG7217 + pluh
Je to již více jak měsíc od emailem potvrzené reklamace tedy, vrátit finance na účet.
|
Tweet |
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vadného plnění zpravidla uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Spotřebitel je tedy povinen reklamované zboží prodávajícímu doručit do kterékoli provozovny, v níž je přijetí reklamace objektivně možné. Náklady na přepravu lze v případě uznané reklamace požadovat jako účelně vynaložené náklady. Pokud si však spotřebitel s prodávajícím ujednali nadstandardní službu vyzvedávání vadného zboží přímo u spotřebitele (zde dokonce zpoplatněnou), je prodávající povinen se dle tohoto ujednání chovat a reklamaci tímto způsobem provést, jinak tím totiž odmítá přijetí zboží k reklamaci, čímž se dopouští správního deliktu a může se vystavit nebezpečí udělení pokuty ze strany dozorového orgánu (Česká obchodní inspekce).
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Odstoupením od smlouvy závazek zaniká a strany jsou povinny vrátit si vzájemně poskytnutá plnění. Spotřebitel je tedy povinen vrátit zboží, zatímco prodávající zaslat zpět finanční prostředky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.