Společnost


Mojmír Zuzaňák

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#37802Reklamace vypadnutí kamenu z prstenu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.12.2019, před 5 lety

Božena Lenderova

Znění stížnosti

Jak již mnohokrát se zde vyskytly stížnosti na vypadlý kámen ze šperků se zamítnutím reklamace z důvodu mechanického poškození si myslím, že nadešel cas to opravdu řešit. Vlastním několik šperků se smaragdy a nikdy jsem žádný problém řešit nemusela, problém je ten, že tyto šperky nebyly vyrobeny v posledních x_letech, kdy se vyrábí čím dál tím víc nejkvalitnější šperky. Ale kde je ta hranice, kdy si to necháme líbit, přece nikdo nestoji o šperk, který se prakticky nesmí nosit.

Do půl roku jsem reklamovala dva smaragdove prsteny u jednoho vypadl kámen a ostatní kameny byly poškozený, dle očekávání byla reklamace zamítnutá s vyjádřením zlatnika Vladimíra Cvrčka, který prsteny vyráběl, že se jedná o mechanické poškození. Toto vyjádření mi bylo zasláno s prsteny zpět aniž by se zlatnictví smaragd v zájmu dobrého jména snažilo navrhnout řešení, což považuji za zcela neprofesionální jednání.


Požadované řešení

Požaduji posouzení nestrannym znalcem, prsteny zasílám zpět. Ještě nikdy jsem se nesetkala s takový odbytim zákazníka.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2019 14:37, před 5 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012, občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2020 23:04, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.