Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.12.2019 jsem objednal zboží u společnosti Vevio. Dnes jsem zaslal žádost o odstoupení od smlouvy do 14 dnů na základě paragrafu 1829 zák. č. 89/2012 Sb. občanského zákoníka a dále podle směrnice Evropského parlamentu a rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů. Jedná se o recitál číslo 40.
Přišla odpověď ze zákaznického centra od paní JB, která píše:
odstoupit od smlouvy ve 14-ti denní lhůtě lze, ale lhůta začíná běžet až ode dne převzetí zboží. Je tak uvedeno v občanském zákoníku a není tedy možné odstoupit před převzetím zásilky. Jelikož však figurujeme pouze v pozici zprostředkovatele prodeje, je nutno uplatnit právo na odstoupení přímo u konkrétního dodavatele. Kontakt není předán!!! Další z možností je vyplnit formulář v reklamačním řádu našeho obchodu, kde je možnost zboží vyreklamovat na základě rozličných důvodů, od nepřijetí zboží v rámci dodací doby, přes nevyhovující velikost až po vadu materiálu. Je přiložený odkaz na reklamace.
Prosím o radu, jak dále postupovat v rámci odstoupení od smlouvy ve lhůtě do 14 dnů.
S pozdravem a přáním pěkného dne
František V.
Velká dětská stavebnice Hasiči 348 ks v celkové ceně 657,- Kč (599,- stavebnice + 39,- Pojištěná zásilka + 19,- Balné)
Odstoupení od smlouvy ve lhůtě do 14 dnů a vrácení peněz zpět na účet
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Logickým výkladem ustanovení lze dospět k tomu, že toto právo náleží spotřebiteli i ještě před samotným převzetím.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.